۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۳۰۲۱۸۳
امام جمعه اردبیل:

آمریکا خود را در برابر پرونده‌های سهمگین حقوق بشری پاسخگو نمی‌داند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با اشاره به محکومیت حقوق بشری ایران از سوی شورای به ظاهر حقوق بشر سازمان ملل و اقدامات ضد بشری آمریکا و کشورهای غربی، گفت: آمریکا پرونده های حقوق بشر سهمگینی دارد در حالی که خودش را در برابر جنایاتی که مرتکب می شود پاسخگو نمی داند.
امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل با اشاره به محکومیت حقوق بشری ایران از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل، خاطرنشان کرد: اینگونه محکومیت ها قبل از اینکه برای کشور محکوم شده نقص باشد نقص برای صادرکنندگان است.

 

وی افزود: چگونه می شود که فقط مخالفان دولت آمریکا مثل روسیه، چین و ایران محکوم می شوند و هیچ کشور موالی آمریکا محکوم نمی شود؟

 

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و عربستان، دو کشوری هستند که ناظران حقوق بشر را به کشور خود راه نمی دهند، چگونه آنها محکوم نمی شوند؟ چرا به کشتار 7000 حاجی از طرف شورای حقوق بشر سازمان ملل توجه نمی شود؟ چرا به کشتار 13000 یمنی و به محاصره شدن 25 میلیون یمنی که در وخیم ترین حالت به سر می برند توجهی نمی شود و این در حالی است که کشور عربستان به عنوان کشور دموکراتیک معرفی می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، بیان داشت: سلب تابعیت از شهروندان از ارتجاعی ترین حالات نقض حقوق بشر است و بحرین تا حال بیش از 80 نفر از شهروندان خود را که مخالف حکومت هستند سلب تابعیت کرده است و این در حالی است که چنین حکومت قرون وسطایی مورد تمجید شورای حقوق بشر قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به انتفاضه سوم فلسطینی ها که تا حال 82 شهید داشته و با اشاره به کشتار 70 ساله فلسطینی ها، اظهار داشت: سازمان های به ظاهر مدعی حقوق بشر در مقابل فجایع صهیونیست ها عکس العملی نشان نمی دهند و این در حالی است که فلسطینی ها سهمی از حقوق بشر ادعایی شورای حقوق بشر سازمان ملل ندارند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، خاطرنشان کرد: خود آمریکا پرونده های حقوق بشر سهمگینی دارد که در وهله اول باید  تکلیف آنها مشخص شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان، افزود: آمریکا عملا اظهار می کند که فوق قوانین بین المللی است و خودش را در برابر جنایاتی که مرتکب می شود پاسخگو نمی داند.

 

وحدت عامل عزت، استقلال و بقای کشور است

امام جمعه اردبیل در ادامه وحدت را ضرورت عزت و استقلال و بقاء کشور و مذهب و دین دانست و اختلافات مذهبی، سیاسی و قومی را در این خصوص سم مهلک و موجب به هم ریختن شیرازه کشور و مذهب و تسلط دشمنان غدّار دانست.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از آنچه اخیرا در بعضی از برنامه های صدا و سیما اتفاق افتاد و با تحسین از عذرخواهی مسؤولان صدا و سیما، همگان را به هوشیاری در حفظ پیوند و وحدت و همدلی فراخواند.

 

وی همچنین از مسؤولان ارشد کشور خواست از اظهارات ناشی از احساسات و عصبانیت اجتناب کنند و از طریق مطبوعات با همدیگر صحبت نکنند و اختلافات خود را در محافل خصوصی حل نمایند.

 

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه ها از اهالی استان خواست در برابر شایعات مربوط به انتخابات هوشیار باشند و بدون برهان و دلیل هیچ سخن و نسبتی را نپذیرند.

 

وی تصریح کرد: بعضی از کاندیداها مخصوصا در جنوب استان خودشان را به اینجانب منسوب می کنند و من با تکذیب این نسبت ها به اهالی محترم اعلام می کنم هرکس چنین نسبتی را به زبان بیاورد دروغگوست و حتما از دادن رأی به چنین اشخاصی اجتناب کنید.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی همچنین اهالی را از شرکت در ضیافت های انتخاباتی نهی کرد و مخصوصا از مسؤولان اجرایی از بخشداران و فرمانداران خواست در چنین ضیافت هایی که به غیر عنوان انتخابات برگزار می شود اجتناب کنند./937/201/ب1

ارسال نظرات