۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۳۰۲۲۱۳

نماینده آیت الله سیستانی آزادی شهر سنجار را تبریک گفت

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی با اشاره به پیروزی‎های اخیر نیروهای مسلح و بسیج مردمی، آزادی شهر سنجار را تبریک گفت.
حجت الاسلام احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به اقدامات جریان‎های تروریستی در عراق گفت: تروریسم یکی از بزرگ‎ترین خطرهای موجود در این کشور است که مسؤولان و مردم باید با همه امکانات با آن به مبارزه بپردازند.


وی بر همکاری و همراهی همه مجاهدان با یکدیگر در میدان‎های نبرد با تروریسم تاکید کرد و افزود: همکاری همه مجاهدان و نیروهای مسلح با یکدیگر موجب آزادی مناطق مختلف و در پایان نیز آزادی کامل عراق و پاکسازی مناطق اشغالی از لوث تروریسم می شود.


نماینده حضرت آیت الله سیستانی پیروزی‌های نیروهای پیشمرگه در منطقه سنجار را تبریک گفت و در عین حال از درگیری‌های رخ داده در طوز خورماتو ابراز تاسف کرد.

 

وی ادامه داد: درگیری‌های رخ داده در طوزخورماتو به هیچ وجه قابل توجیه نیست و بزرگان و افراد عاقل از هر دو طرف درگیری باید چاره‌ای برای توقف این درگیری‌های بیاندیشند.

 

سلاح همگان باید به سوی داعش باشد


حجت الاسلام صافی تصریح کرد: همه طرف‎های درگیری باید سلاح‌های خود را به سوی دشمن مشترک یعنی تروریست‌های داعشی نشانه بگیرند زیرا تروریسم چالش و تهدید بزگر کشور عراق محسوب می‎شود.


وی در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه از شیوه رسیدگی به درخواست‎های مردم در اداره‎ها به شدت انتقاد کرد و گفت: مردم به شدت از عدم همکاری و همراهی برخی از کارمندان در رسیدگی به مشکلات ابراز ناراحتی می‎کنند. برخی از کارمندان دولتی در حالی به وظایف خود عمل نمی کنند که با کمترین و ساده‎ترین روش می‎توان مشکلی را حل و فصل کرد.

 

خطیب جمعه کربلا تاخیر در رسیدگی به خواسته‎های مردم در دستگاه‎های دولتی را گوشه‎ای فساد موجود در عراق دانست و تاکید کرد که دولتمردان باید با این نوع فساد نیز مبارزه و درپی اصلاح آن بربیایند.


وی خواستار مبارزه با رشوه شد و خاطرنشان کرد که مردم با تربیت فرزندان صالح و نیکو در منزل، مدرسه و دانشگاه می‎توانند سهم بزرگی در کاهش مشکلات موجود در عراق به ویژه رشوه که متاسفانه در برخی از اداره‎های دولتی رواج یافته است، داشته باشند.
/994/ب901/د

ارسال نظرات