۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۳۰۲۲۹۰

گفتار و سیره امامان ترجمان آیات قرآن است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که معیار و مصداق عمل صالح، رفتار و سیره عملی و کلامی اهل بیت(ع) است، گفت: رفتار عملی امام معصوم ترجمان آیات قرآن است؛ به همین دلیل جواز اعمال مسلمانان پس از رسول خدا(ص) عمل امام معصوم است؛ بنابراین هرکسی که خلاف کلام و عمل امام معصوم رفتار کند عملی خلاف سیره رسول خدا(ص) مرتکب شده و عملش حرام است.
خانم فريبا علاسوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم فریبا علاسوند، در مدرسه کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه معیار و مصداق عمل مسلمانان کلام و سیره امام معصومه(ع) است، گفت: امام معصوم هر کاری را که انجام می‌دهد به دلیل برخورداری از مقام عصمت جایز است و امام معصومه هیچ‌گاه از روی خطا و اشتباه کاری را انجام نمی دهد.

 

وی افزود: رفتار عملی امام معصوم ترجمان آیات قرآن است به همین دلیل جواز اعمال مسلمانان پس از رسول خدا(ص) عمل امام معصوم است؛ بنابراین هرکسی که خلاف کلام و عمل امام معصوم رفتار کند عملی خلاف سیره رسول خدا(ص) مرتکب شده و عملش حرام است.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: عمل امام، احسن العمل است و بهترین شیوه عمل به یک تکلیف را می‌توان در سیره امام معصوم(ع) جست‌و‌جو کرد.

 

خانم علاسونداظهار کرد: مسلمان واقعی را باید از سیره شناخت نه از گفتار؛ همان گونه که قرآن کریم معیار شناخت مسلمان واقعی را از منافق سیره و عمل منبطق با امام معصوم(ع) و رسول خدا(ص) عنوان می کند.

 

وی با بیان این که پیغمبر قلوب مردم را به برکت همین سیره با هم تألیف و به هم نزدیک کرد، افزود: آنچه که موج اسلام را در عربستان و در میان عرب جاهلی گسترش داد، همین تألیف قلوب بود نه قدرت شمشیر؛ به همین دلیل ما هم اگر می‌خواهیم دعوتگر دیگران به سنت حسنه رسول خدا(ص) باشیم باید با سیره خود این کار را انجام داده نه در قالب کلام و گفتار زیرا آنچه اثر گذار بوده سیره است.

 

استاد حوزه علمی قم افزود: به برکت رسالت پیامبر(ص) نخوت از قلب‌ها زدوده شد و پیامبر(ص) سیر من الحق داشت و امام معصوم هم این ویژگی را دارد؛ بنابراین کسی که می خواهد سیر من الحق داشته باشد باید به امام معصوم تکیه کند.

 

خانم علاسوند با بیان این که امام معصوم از مادر به انسان مهربان‌تر و از پدر نسبت به انسان دلسوز تر است، اظهار کرد: با وجود اینکه خلفای سه گان از این موضوع آگاه بودند با هدف دست اندازی به بیت المال جایگاه امام را در جامعه مورد تردید قرار دادند و به بهانه اینکه خویشاوندی با پیامبر(ص) دلیل امامت حضرت علی(ع) نمی‌شود بیعت خود را با ایشان شکستند و اجازه ندادند که سیر من الحق جامعه توسط امام معصومه ادامه پیدا کند.

 

وی یادآور شد: اگر طمع نبود خلفای سه گونه و بیعت شکنان همانند برادران یوسف امام معصوم(ع) را در چاه عزلت نمی انداختند و جامعه را از صراط مستقیم منحرف نمی‌کردند تا به شهادت بهترین بندگان خدای در روی زمین و امام حسین(ع) و سایر ائمه (ع) ختم شود./968/پ202/ف2

ارسال نظرات