۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۳۰۲۳۴۷
استاد حوزه علمیه:

اجرای حکم اعدام شیخ نمر زمینه فروپاشی عربستان را فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: با توجه به روند رو به اضمحلال حکومت فعلی آل سعود، به‌ویژه اتفاقات اخیر از جمله حادثه منا، اتفاقات یمن و دخالت در سوریه و همکاری با گروه‌های تروریستی، اجرای حکم غیر عقلی اعدام شیخ نمر، زمینه را برای فروپاشی و نابودی کامل این حکومت از طرف کشورهای اسلامی فراهم خواهد کرد.
شيخ نمر

فرزانه قنبری نژاد، استاد حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، درباره تبعات اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقرالنمر، برای عربستان سعودی و حکام این کشور گفت: با توجه به روند رو به اضمحلال حکومت فعلی آل سعود، به‌ویژه اتفاقات اخیر ازجمله حادثه منا، اتفاقات یمن و دخالت در سوریه و همکاری با گروه‌های تروریستی و همچنین هم‌پیمان شدن با ایالات‌متحده، اجرای حکم غیر عقلی اعدام شیخ نمر، زمینه را برای فروپاشی و نابودی کامل این حکومت از طرف کشورهای اسلامی فراهم خواهد کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: مطمئناً حکام سعودی، با اجرای این حکم هر چه بیشتر به ناتوانی و ضعف مدیریت خود دامن خواهند زد.

 

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: آل سعود در واقع مهره‌ای سوخته هستند که زمان نابودی‌شان فرارسیده؛ بنابراین مستأصل شدن در مقابل قدرت‌های سلطه‌گر غربی از یک‌سو و بروز فشار از طرف ملت‌های اسلامی و ناتوانی بر حل این فشارها از سوی دیگر را می‌توان از علل صدور این حکم دانست.

 

قنبری نژاد با اشاره به فاجعه غم‌بار منا، بیان کرد: این فاجعه‌ی ناگوار و فراموش‌نشدنی، بی‌کفایتی، ضعف و نالایق بودن حکام عرب را ثابت کرد خود نیز به این مسئله اذعان پیدا کردند.

 

وی ادامه داد: بنابراین دولت عربستان اجرای این حکم را، مانند آب سردی بر روی حرارت درون خود، برای رسیدن به آرامشی کاذب می‌پندارد، اما سخت در اشتباه هستند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به برخوردهای دوگانه مدعیان حقوق بشر و غرب با موضوعاتی ازاین‌دست، تصریح کرد: درواقع حقوق بشر همانند سایر امور و اتفاقاتی که پیش آمد همان روند رو به سکوت و بی‌خیال و بی‌اختیاری خود را ادامه خواهد داد و این باعث تنفر و اعتراض هر چه بیشتر ملت‌ها شده است.

 

وی افزود: دولت‌های سلطه‌گر و صهیونیسم غربی، خود باعث‌وبانی این حکم هستند و هرچند در ظاهر خود را بی‌طرف نشان می‌دهند، اما مطمئناً احساس رضایتی عمیق و پشت پرده خواهند داشت.

 

قنبری نژاد تأکید کرد: دولت جمهوری اسلامی باید با صدور بیانیه‌ها و تشکیل جلسات در هیئت‌ها و گروه‌های مختلف اسلامی، خواستار لغو این حکم شود والا کمک به ظالم خواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه اضافه کرد:  علما، نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام نیز موظف به جلوگیری از ظلم و مخالفت با ظلم‌ستیزی هستند و باید اذهان عمومی را از این جنایات آگاه کنند./846/302/ب2

ارسال نظرات