۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۳۰۲۳۷۹

ششمین سالگرد رحلت آیت الله سید مرتضی نجومی در کرمانشاه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ ششمین سالگرد رحلت عالم ربانی آیت الله سید مرتضی نجومی با حضور علما و روحانیان در مسجد نواب استان کرمانشاه برگزار می شود.
آيت الله نجومي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم ششمین سالگرد رحلت عالم ربانی آیت الله سید مرتضی نجومی با حضور علما، روحانیان، مسؤولان و عموم مردم در استان کرمانشاه برگزار می شود.


گفتنی است مراسم سالگرد رحلت این عالم ربانی روز دوشنبه 25 آبان ماه سالجاری در مسجد نواب برگزار می شود.


آیت الله سید مرتضی نجومی (ره) از هنرمندان و مفسران قرآن کریم بود، در زمانی که هیچ مدرسه علوم دینی و هیچ طلبه‌ای در کرمانشاه نبود تحصیل علوم حوزوی را نزد پدرشان و دیگر اساتید شهر آغاز کردند، وی علاوه بر اینکه عالمی مجاهد بود و دستی گشاده در فقه و اصول و علوم حوزوی داشت، تقریرات درس‏های فقهی استادان برجسته حوزه را به چاپ رسانده بود، آیت الله سید مرتضی نجومی به عنوان چهره ماندگار ایران در عالم هنر هم مورد تقدیر قرار گرفته‌اند.


عالم فرزانه، آیت الله سید مرتضی نجومی، پس از عمری مجاهدت و تلاش برای اعتلای کلمه حق در ایران و جهان، صبح دوشنبه، بیست و پنجم آبان ماه 1388 مصادف با بیست و هفتم ذی القعده سال1430 بر اثر بیماری و کسالت در منزل شخصی خود دار فانی را وداع گفت.


گزیده ای از وصیت نامه آیت الله سید مرتضی نجومی:
گفته بود آن مهر و سجاده‌ای را که در مسجد سال‌ها بر آن نماز خواندم با من در قبر بگذارید، آن را از مال شخصی خریداری کرده‌ام، هنگام مرگ مادرم هم یک مشت خاک از پایین پای او جمع کردم، روی چشم هایم بگذارید و مرا دفن کنید./857/203/ب3

ارسال نظرات