۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۳۰۲۴۰۸
رییس دفتر نظارت بر انتخابات خراسان شمالی:

همدلی هیأت های اجرایی و نظارت منجر به مشارکت حداکثری در انتخابات می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی گفت: همدلی و همکاری هیأت های نظارت و اجرایی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را در پی خواهد داشت.
حجت الاسلام نوري- رييس دفتر نظارت و بازرسي انتخابات خراسان شمالي

به گزارش خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام رضا نوری رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان شمالی و امام جمعه موقت بجنورد، امروز در نشست ستاد انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان، بر تلاش مضاعف همه مسؤولان و متولیان در راستای برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و با مشارکت حداکثری مردم تأکید کرد.

 

وی با بیان اینکه هیأت نظارت و بازرسی و هیأت های اجرایی انتخابات مجموعه های به هم پیوسته ای هستند که با همکاری و هماهنگی یکدیگر می توانند انتخاباتی سالم و بدون مشکل برگزار کنند، خاطرنشان کرد: در واقع همدلی و همزبانی هیأت های نظارت و اجرایی منجر به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می شود.

 

حجت الاسلام نوری بر رفتار و گفتار صحیح در اجرای انتخابات تأکید کرد و افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی و اقدام شود که انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان شمالی با حفظ آبرو و خدشه دار نشدن حیثیت استان، هیأت نظارت و بازرسی و هیأت های اجرایی برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه نداشتن دانش انتخاباتی، غرور و نفسانیت و گرفتار شدن در دام جناح ها و احزاب مختلف از جمله آسیب های انتخاباتی است، اظهار امیدواری کرد که با توجه همه نامزدهای انتخاباتی به این موارد، انتخاباتی پرشور، قانونمند، سالم و با مشارکت گسترده مردم در استان و کشور برگزار شود.

 

حجت الاسلام نوری همچنین بر ایجاد امنیت در راستای برگزاری انتخابات تأکید کرد و گفت: فرمانداران وظیفه دارند در هنگام برگزاری جلسات بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی، امنیت جلسات را به طور کامل فراهم کنند.

 

عوامل اجرایی و نظارت حق حضور در ستادهای انتخاباتی را ندارند

سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست، با تأکید بر رعایت دقیق قانون در روند برگزاری انتخابات، اظهار کرد: عوامل اجرایی و نظارت بر انتخابات به هیچ عنوان حق حضور در ستادهای انتخاباتی نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را ندارند.

 

وی با بیان اینکه باید همه فعالیت ها در راستای تقویت مشارکت مردم و حضور حداکثری آنها در انتخابات صورت گیرد، اضافه کرد: رفتار و عملکرد مسؤولان و متولیان باید به گونه ای باشد که هر گونه شائبه وجود دخالت در انتخابات را از بین ببرد.

 

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه رفتار صحیح و در چارچوب قوانین، از سوی همه مسؤولان به ویژه دست اندرکاران برگزاری انتخابات، زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات آتی را افزایش می دهد، خاطرنشان کرد: اگر برخی گمان کنند با دخالت و موضع گیری آنها، رأی مردم به نفع کاندیدای مورد حمایت آنها تغییر می کند، سخت در اشتباه هستند.

 

پرویزی با تأکید بر رعایت مسائل و حساسیت های لازم در تبلیغات انتخاباتی، تصریح کرد: پرهیز از مطرح کردن مباحثی نظیر اقوام، مذاهب، مسائل امنیتی، تقسیمات کشوری و سایر موارد اختلاف برانگیز از جمله ضرورت های موجود در این راستا هستند که منجر به افزایش امنیت در استان و کشور می شود.

 

به گفته وی به طور کلی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی می بایست از طرح همه مواردی که به نوعی امنیت جامعه و آرامش مردم را خدشه دار می کند، پرهیز کنند.

 

پرویزی همچنین در زمینه پرداخت های مالی نمایندگان، با بیان اینکه هر گونه پرداخت انفرادی و جمعی منابع مالی از سوی نامزدهای انتخاباتی جرم است، تصریح کرد: هیأت های نظارت و اجرایی بر تخلفات احتمالی نامزدهای انتخاباتی نظارت داشته و با موارد موجود برخورد قانونی خواهند داشت.

 

گفتنی است، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری براساس اعلام وزارت کشور و تأیید شورای نگهبان هفتم اسفندماه سال جاری به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

 

استان 918 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور در مجلس شورای اسلامی دارای چهار کرسی و یک کرسی مشترک برای شهرستان فاروج در خراسان شمالی و قوچان از خراسان رضوی است.

 

همچنین این استان دارای یک عضو در مجلس خبرگان رهبری است که در سه دوره اخیر، آیت الله حبیب الله مهمان نواز عهده دار آن بوده است./9314/201/ب3

 

ارسال نظرات