۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۳۰۲۴۲۴
تایم:

مسلمانان جهان یک صدا حملات تروریستی پاریس را محکوم می کنند

خبرگزاری رسا ـ هفته نامه آمریکایی 'تایم 'روز شنبه نوشت: حوادث جمعه شب پاریس، نگاه‎ها را متوجه گروه‎های اسلامگرای افراطی کرده است، اما مسلمانان سراسر جهان و رهبران دینی و سیاسی کشورها از جمله ایران, یکصدا این حملات را محکوم می کنند.‎
پاريس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تایم در این گزارش با عنوان 'تروریسم هیچ دینی ندارد' به قلم ' ناش جنکینز' می نویسد : با انتشار خبر سلسله تیراندازی ها و انفجارهای هماهنگ و همزمان جمعه شب پاریس که بیش از 120 کشته برجای گذاشت, همه نگاهها در جهان متوجه گروه های افراطی اسلامی شد.


علت این معطوف شدن توجهات به جانب گروههای افراط گرای اسلامی از آنجاست که گزارشها حاکیست که عاملان این حملات انگیزه اصلی شان اعتراض به سیاستهای پاریس در قبال مسلمانان بوده است . مهاجمان حین ارتکاب این حملات و تیراندازی , فریاد 'الله اکبر' سر می دادند.


ولو آنکه تا بامداد روز شنبه هیچ گروهی به طور رسمی و آشکار مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است , اما مسلمانان در سراسر جهان در شبکه های اجتماعی به اتفاق این حملات را محکوم کرده و در پیامهایشان ابراز داشته اند که ' اسلام دین دوری جستن از خشونت است'.


در همین امتداد, چندین تن از رهبران مذهبی و سیاسی جهان رسما این حملات را محکوم کرده اند.


مصداق این رهبران ؛ حسن روحانی رییس جمهور ایران است که حملات پاریس را جنایت علیه بشریت خواند.


خالد العطیه وزیر خارجه قطر هم این حملات را شنیع خواند.


جوکو ویدودو رییس جمهور اندونزی پرجمعیت ترین کشور مسلمان جهان, نیز در پیامی اعلام کرد :' اندونزی این خشونت را که در پاریس اتفاق افتاد محکوم می کند'.


 و اما عاطفی ترین واکنش ها به حوادث جمعه شب پاریس از جانب مردم عادی در شبکه های اجتماعی ابراز شد.


مردم مختلف با پیامهایشان در شبکه 'توئیتر' و با ارسال هشتگ hashtag به سایت TerrorismHasNoReligion ؛ با صراحت تمام بر منفک بودن کامل دین اسلام با تعصبات خشک دینی (دوگم) که با روح افراط گرایی دینی تلفیق شده است، انگشت تاکید نهادند./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات