۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۳۰۲۴۶۱

اوقاف مصر از طرح «اندیشه جدید اسلامی و عربی» رونمایی کرد

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف مصر ضمن محکومیت جنایت داعش در پاریس از طرح اندیشه جدید اسلامی و عربی در بازنگری گفتمان دینی رونمایی کرد.
محمد مختار جمعه وزير اوقاف مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر در افتتاحیه کنفرانس «دیدگاه مبلغان در بازنگری گفتمان دینی و تمییز اندیشه افراطی» حادثه انفجار تروریستی پاریس را محکوم کرد.


محمد مختار جمعه گفت: تروریسم فاقد هرگونه دین و ملیتی و شر مطلق است و امیدواریم که این کنفرانس، راه حل‌های اساسی را برای نابودی ریشه‌های تروریسم ارائه کند.


جمعه افزود: موضوع گفتمان دینی، موضوع اول ما برای غبار روبی از چهره تمدن اسلامی است، زیرا آسیب‌ها و نشر جهالت و نادانی که از سوی دشمنان، نادانان و غیر متخصصین گریبانگیر گفتمان دینی شده است نیازمند تلاش فراوانی است.


وی با بیان اهمیت درک شرایط تاسف بار کنونی و چشم اندازهایی آتی خاطر نشان کرد که هیچ فردی به تنهایی نمی‌تواند با خشونت تروریسم مبارزه کند.مساله‌ای که مورد بحث است بسیار وسیع‌تر از بازنگری در گفتمان دینی خواهد بود زیرا ما به دنبال ساخت اندیشه جدید عربی و اسلامی از طرق بازنگری فکری، علمی، عقلی، فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای در گفتمان دینی هستیم.


وزیر اوقاف مصر با اشاره به دعوت از نخبگان، اندیشمندان، علما و اصحاب رسانه برای حضور در این کنفرانس خاطر نشان کرد که ساخت اندیشه عربی و اسلامی، بسیار وسیع‌تر از توان موسسه یا گروه معینی بوده بلکه این امر، محتاج همکاری همگان خواهد بود.

 

 کنفرانس «دیدگاه مبلغان در بازنگری گفتمان دینی و تمییز اندیشه افراطی» امروز و فردا در قاهره برای بررسی آخرین شرایط منطقه و دستیابی به راهکارهای جدید در ارائه دین و تفسیرهای صحیح از متون دینی با حضور اندیشمندان کشورهای مختلف منطقه در مصر برگزار شد./981/ب902/د

ارسال نظرات