۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۳۰۲۵۵۸

رییس مرکز اسلامی هامبورگ حوادث تروریستی پاریس را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز اسلامی هامبورگ در سخنانی که در چهارمین همایش ویژه بانوان برگزار شد، اقدامات تروریستی در بیروت و پاریس را محکوم کرد.
حجت الاسلام والمسلمين رمضاني خطيب نمازجمعه هامبورگ

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین رمضانی رییس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه، حملات تروریستی اخیر در بیروت و پاریس را محکوم کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی در بخشی از سخنان خود در چهارمین همایش دیالوگ ادیان هامبورگ که ویژه بانوان بود، در واکنش به حملات تروریستی انجام شده در لبنان و فرانسه، ضمن محکوم کردن چنین اقدامات غیر انسانی گفت: به عنوان ریاست اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه اتفاق اخیر فرانسه را که باعث کشته شدن بیش از 150 نفر انسان بی گناه و زخمی شدن بیش از 200 نفر شد و نیز اتفاق مشابهی که پنجشنبه هفته پیش در بیروت به وقوع پیوست، را به شدت محکوم می کنیم.

 

رییس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه افزود: یکی از اهداف برگزاری اینگونه گفت وگوها، توجه به مشترکات همه ادیان الهی است و همان طور که موضوع این همایش نیز رحمانیّت از دیدگاه ادیان ابراهیمی است، قطعاً نسبت دادن خشونت و حرکت­های تروریستی به ادیان بی معنا بوده و همه ادیان الهی چنین اقدامات وحشیانه ای را محکوم می نمایند.

 

رییس مرکز اسلامی هامبورگ گفت: در آموزه های تمام ادیان ابراهیمی از رحمت و رأفت و عشق به خدا و بشریت و صلح و دوستی سخن به میان آمده است و همه پیامبران تلاش کرده اند که امنیت به معنای جامع و فراگیر در حیات بشر حاکمیت یابد. لذا وظیفه عالمان دینی و اندیشمندان الهی این است که گوهر و جوهر واقعی دین و انسان را به درستی تبیین و تفسیر کنند تا انسان ها بتوانند در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.

 

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی تاکید کرد: امروزه متأسّفانه عدّه ای در قالب گروه های نظیر داعش به نام دین با ایجاد فتنه مذهبی درصددند که شکل واقعی دین را وارونه کرده و از دین که بر اساس رحمت مطلقه خدای متعال بر پیامبری رحمتٌ للعالمین نازل شده، تصویری خشن، رعب آور و نفرت انگیز ارائه کنند.

 

وی افزود: بی شک اعمال شرم آور این جماعت که با هیچ قانون الهی و بشری سازگاری ندارد و به حکم عقل و شرع مقدّس اسلام، حرام است و باید تاکید کرد که جنایات فجیع صورت گرفته در بیروت، پاریس و دیگر نقاط دنیا که باز هم متأسّفانه توسط عناصر مشکوک و جاهل و به نام اسلام صورت گرفته است، به نظر هر انسان منصفی محکوم است و با هیچ منطقی قابل دفاع نیست.

 

حجت الاسلام رمضانی در پایان ضمن اشاره به مخالفت مسلمانان با کسانی که به نام دین به ترویج خشونت می پردازند گفت: در جلسات گفت وگوی ادیان بارها بر این نکته تاکید کرده ایم که در جوامع بشری به هیچ عنوان نباید اجازه داد جنگ و خونریزی رخ دهد؛ زیرا انسان امانت الهی در روی زمین است و باید از هر جهت کرامت او حفظ شود. همانطور که قرآن می فرماید که اگر یک انسان احیا شود مانند اینست که همه انسانها احیا شده اند و اگر یک انسان کشته شود، مانند این است که همه بشریت کشته شده است./847/ب102/د

ارسال نظرات