۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۳۰۲۶۶۸
قاری بین المللی ایران:

شورای عالی قرآن رهنمودهای رهبری را برای گسترش محافل قرآنی دنبال کند

خبرگزاری رسا ـ قاری برجسته بین المللی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اجرایی شدن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر گسترش محافل قرآنی، گفت: شورای عالی قرآن کریم با همکاری مؤسسات و مراکز قرآنی می توانند محافل قرآنی در سطح کشور را گسترش دهند و مردم را به این کار ترغیب کرد.
مهدي غلام نژاد، قاري بين المللي جمهوري اسلامي ايران

مهدی غلام نژاد، قاری برجسته بین المللی جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، برگزاری محافل قرآنی در مکان های مقدس را پسندیده دانست و اظهار داشت: برگزاری محافل قرآنی در کشور و به ویژه در مکان های مقدس، باعث می شود که اقشار مردم از شیرینی و حلاوت قرآن کریم استفاده کنند و جایگاه مهجور این کتاب آسمانی در جامعه تغییر کند.

 

وی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره قرآن کریم اشاره کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر گسترش و برگزاری محافل قرآنی در کشور، تأکید زیادی دارند؛ شورای عالی قرآن کریم با همکاری مؤسسات و مراکز آموزشی قرآنی کشور، باید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهند و آنها را با جدیت بیشتری اجرایی کنند.

 

قاری برجسته بین المللی ایران ابراز کرد: بهترین مکان برای قرائت قرآن کریم، مکان های مقدس است که از فضای معنوی خاصی برخوردار است؛ حضور در مکان های مقدس به انسان روحیه و انرژی خاصی می دهد که باعث می شود، بهترین تلاوت در چنین مکان هایی ارائه شود و بازخورد خوبی از سوی حاضران نیز به دنبال خواهد داشت.

 

وی افزود: باید تلاش شود که محافل قرآنی در زمینه حفظ، صوت و ترتیل، به صورت ماهیانه و در صورت امکان، هفته ای یک بار برگزار شود؛ با انجام این مهم، شاهد نتایج بسیار خوبی از جمله گرایش مردم به فضای پر معنوی قرآنی خواهیم بود.

 

غلام نژاد به برگزاری محافل قرآنی در مکان های مذهبی تأکید و پیشنهاد کرد: نباید قاریان بین المللی به یک وسیله برای تشکیل محافل قرآنی تشکیل شوند؛ با استفاده از قاریان کشوری و حتی استانی که از انگیزه بالایی برخوردار هستند، می توان بهترین برنامه ها را در مساجد، حسینیه ها، امامزاده ها و حرم های مقدس کشور که زائران فراوانی دارند، برگزار کرد.

 

گفتنی است، مهدی غلام نژاد، فعالیت قرآنی خود را از سال 1383 آغاز کرده و موفق به کسب رتبه اول مسابقات قرآنی دانش آموزی و دانشجویی شده است؛ در مسابقات بین المللی قرآن کریم در کشور روسیه نیز موفق به کسب مقام دوم شده است؛ وی مهم ترین عامل ترغیب خود به سوی فعالیت تخصصی قرآنی را صدای خوش استادش می داند؛ تشویق خانواده و اطرافیان نیز از دیگر عوامل گرایش وی به سمت قرآن و فعالیت تخصصی در این زمینه بوده است./840/ت302/ف

ارسال نظرات