۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۳۰۲۶۷۱

وقف های جدید آذربایجان غربی در سال جاری به 104 فقره رسید

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون 104 وقف جدید در شهرهای مختلف استان به ثبت رسیده است.
حجت الاسلام جوانبخت، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي

حجت الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به سیر صعودی ثبت وقف های جدید در استان، اظهار کرد: در سال جاری 104 وقف جدید در شهرهای مختلف استان به ثبت رسیده است.

 

 

وی افزود: موقوفات جدید به منظور احداث و توسعه مسجد، ساخت حسینیه، خانه عالم، کمک به فقرا و ایتام و معلولان، حوزه های علمیه و ساخت مرکز فرهنگی، دارالقرآن و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) وقف شده است.

 

 

حجت الاسلام جوانبخت با قدردانی از تلاش کارکنان اوقاف و امور خیریه استان، گفت: اجرای امینانه نیات موقوفات و همچنین برپایی مراکز مشاوره وقف با حضور کارشناسان حقوقی و اوقافی در کنار اجرای ویژه برنامه های مناسبتی، منجر به افزایش اعتماد عمومی نسبت به اوقاف و در نتیجه ثبت وقف های جدید شده است.

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بابیان اینکه شهرستان شوط با 15 موقوفه در ثبت موقوفات جدید در سال جاری پیشتاز است، اظهار داشت: شهرستان شاهین دژ با 11 موقوفه، میاندوآب 8 موقوفه، ماکو و ارومیه هفت موقوفه و تکاب، چالدران، خوی و سلماس هر کدام با پنج موقوفه بیشترین آمار موقوفات جدید استان در سال جاری را به خود اختصاص داده اند.

 

 

حجت الاسلام جوانبخت گفت: باید تا پایان سال جاری موقوفات جدید آذربایجان غربی به 140 فقره برسد این درحالی است که خوشبختانه وقف های جدید استان در هشت ماه سال به 104 فقره رسیده است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی در حال حاضر دارای بیش از شش هزار موقوفه منفعتی و انتفاعی با 33 هزار رقبه است.

 

 

حجت الاسلام جوانبخت با اشاره به فرارسیدن هفته وقف، خاطرنشان کرد: باید با شفاف سازی عملکرد اوقاف در بخش های مختلف فرهنگی، بقاع متبرکه، پروژه های عمرانی، حفظ و احیاء موقوفات، اجارات و اجرای نیات واقفین ضمن تقویت اعتماد عموم به اوقاف، زمینه ساز وقف های جدید بزرگ و منفعتی باشیم.

 

 

وی گفت: باید در هفته وقف برنامه ها به گونه ای اجرا و به سمع و نظر مردم برسد که در این هفته شاهد وقف های جدید و عام المنفعه ای برای استان باشیم./936/302/ب1

ارسال نظرات