۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۳۰۲۶۷۹
مدیر مدرسه علمیه آیت الله حکیم:

تحقق فرمایشات رهبری رویکرد اصلی مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم شیروان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه آیت الله حکیم(ره) شیروان گفت: برنامه ریزی و تلاش برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع طلاب و روحانیان خراسان شمالی، سرلوحه فعالیت های این مدرسه علمیه است.
حجت الاسلام سعادتي- مدير مدرسه علميه آيت الله حکيم(ره) شيروان

حجت الاسلام امید سعادتی، مدیر مدرسه علمیه آیت الله حکیم(ره) شیروان در استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به فعالیت های این مدرسه علمیه، اظهار کرد: حوزه علمیه آیت الله حکیم(ره) شیروان، از نظر قدمت یکی از قدیمی ترین مدارس علمیه سطح استان خراسان بزرگ و دومین مدرسه علمیه استان خراسان شمالی است که این موضوع نشان از ظرفیت و جایگاه فرهنگی این شهرستان دارد.

 

وی اضافه کرد: فرمایش رهبر معظم انقلاب در سفر به این شهرستان در مهرماه سال 91 مبنی بر اینکه «خاطره ما از شهر و مردم شما خاطره خوبی است» و اشاره رهبری به نخبگان فرهنگی ورزشی این شهرستان، نشان دهنده ظرفیت بالای شیروان در بخش های مختلف از جمله حوزه دین و مذهب است.

 

حجت الاسلام سعادتی افزود: قرار گرفتن شهر شیروان در مسیر جاده آسیایی و موقعیت جغرافیایی این شهرستان، مدرسه علمیه آیت الله حکیم(ره) را از سایر مدارس علمیه استان متمایز کرده به گونه ای که این تمایز هم در برنامه ریزی و فعالیت ها و هم در موفقیت های طلاب این حوزه علمیه مشهود است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این راستا مدرسه علمیه آیت الله حکیم(ره) شیروان به لحاظ علمی پژوهشی دومین حوزه علمیه در استان و چهارمین مدرسه در سطح مدارس علمیه استان های سه گانه خراسان است.

 

حجت الاسلام سعادتی افزود: این مدرسه علمیه دارای طلاب مستعد و خوش ذوق بوده اما از نظر زیرساختی و امکانات آموزشی و پژوهشی نیازمند توجه بیشتر مسؤولان و خیران است چرا که حدود 50 سال از ساخت آن می گذرد و زیرساخت های آن تا حدی فرسوده شده است.

 

وی با تأکید بر لزوم توجه به رفع مشکلات مالی و زیرساختی حوزه های علمیه، تصریح کرد: مدارس علمیه از گذشته تاکنون از نظر بودجه و امکانات از دولت ها مستقل بوده و به صورت مردمی اداره می شوند به همین دلیل اکنون نیز می بایست مشارکت مردم و خیران در راستای توسعه و تجهیز این مراکز علمی و دینی افزایش یابد.

 

مدیر مدرسه علمیه آیت الله حکیم(ره) شیروان در مورد اهداف این مدرسه علمیه نیز افزود: تلاش برای تعامل سازنده با دستگاه های فرهنگی و اجرایی شهرستان، معرفی و شناساندن ظرفیت های حوزه علمیه به مردم و جامعه و برنامه ریزی و فعالیت برای تحقیق و پژوهش در راستای اجرایی کردن مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه های علمیه از جمله اهداف مدیریت و مسؤولان این مدرسه علمیه به شمار می روند.

 

حجت الاسلام سعادتی ادامه داد: همچنین تلاش در راستای احیای موقوفات، برنامه ریزی و فعالیت برای تربیت اساتید مجرب و کارآمد برای جامعه و تلاش برای جذب کمی و کیفی طلاب از دیگر اهداف این مدرسه علمیه محسوب می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای انجام تحقیق و پژوهش های کاربردی در راستای اجرایی کردن مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه های علمیه و فرمایشات معظم له در جمع طلاب و روحانیان خراسان شمالی در سفر معظم له به این استان در مهرماه سال 91، محور و سرلوحه فعالیت های مدرسه علمیه آیت الله حکیم(ره) شیروان است.

  

گفتنی است، شهرستان 157 هزار نفری شیروان، دومین شهرستان پرجمعیت استان خراسان شمالی بوده و شهر شیروان، مرکز این شهرستان در 60 کیلومتری بجنورد، مرکز خراسان شمالی واقع شده است.

 

در این شهرستان دو مدرسه علمیه برادران آیت الله حکیم(ره) و خواهران الزهرا(س) دایر بوده و حدود 150 طلبه خواهر و برادر نیز در این دو مدرسه علمیه به تحصیل علوم دینی تا پایه شش مشغول هستند.

 

شایان ذکر است، در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف این استان شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند./9314/302/ب1

ارسال نظرات