۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۳۰۲۸۹۴
نفوذ شیطان(3)/ اندیشمند مصری در گفت‎وگو با رسا:

آمریکا برای نفوذ در مصر نخبگان سیاسی را هدف قرار داد

خبرگزاری رسا - اندیشمند شیعه مصری با اشاره به طرح نفوذ آمریکا به ساختار حاکمیتی مصر گفت: آمریکا برای نفوذ در گروه های سیاسی نخبگان و رهبران آنها را هدف قرار داد.
طاهر الهاشمي از رهبران شيعه مصر

 

طاهر الهاشمی از اندیشمندان شیعه مصر و عضو مجمع جهانی اهل بیت در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با اشاره به برنامه آمریکا برای نفوذ در این کشور گفت: آمریکا بیش از چهار دهه است که بر مصر تسلط دارد و توانسته پایه های قدرتمندی را برای نفوذ سیاسی و اقتصادی و نظامی برای خود تأسیس نماید.

 

وی افزود: آمریکایی ها با وجود این شرایط علیه دولت حسنی مبارک فعالیت کرده تا با اخوان المسلمین همپیمان شوند و پس از سرنگونی اخوان نیز درصدد هدف قرار دادن مصر هستند.

 

الهاشمی تصریح کرد: نفوذ آمریکایی ها در مصر از سال 1971 و پس از نشست ژوزف سیسکو معاون وزیر خارجه آمریکا و انور سادات رییس جمهور سابق مصر آغاز شد.

 

این اندیشمند مصری درباره نتایج نفوذ آمریکا در مصر اظهار داشت: تسهیلات نظامی زمینی و هوایی نیروهای آمریکا در مصر از نتایج این نفوذ است که عامل حاکمیت این کشور بر منطقه و تأثیر بر تصمیم گیری مصر در مسائل منطقه به شمار می آید.

 

وی با اشاره به اینکه آمریکا توانست میان گروه های اسلامی مصر نفوذ کند، ادامه داد: آمریکا موفقیت خود را در همکاری با گروه های اسلامی به اثبات رسانده است و بسیاری از اسلام گرایان پرچم جنگ را برافراشته و نزدیکی به اندیشه های خود را اسلام و دوری از آن را کفر می دانند.

 

عضو مجمع جهانی اهل بیت(ع) تأکید کرد: گروه های اسلامی پس از نفوذ کامل آمریکا در رهبران و نخبگان این گروه ها، خود خواستار نزدیکی به آمریکا هستند. این مساله عامل بزرگی برای حمایت آمریکا از مصالح خود و رژیم صهیونیستی و نفوذ در منطقه به شمار می آید.

 

الهاشمی افزود: آمریکایی ها پس از انقلاب 30 ژوئن دریافتند که مصر از دست آنان خارج شده است و برنامه ریزی جدیدی را برای تسلط بر این کشور اتخاذ کردند. نفوذ مجدد سیاسی و اقتصادی به بازگشت اخوان المسلمین به قدرت نیاز داشت و بر همین اساس از سیاست های السیسی که در حال تقویت روابط با روسیه است به شدت ناراحت هستند. ادامه این روند از سوی دولت مصر می تواند درهای بازگشت آمریکا به این کشور را ببندد.

 

وی استفاده از پول کشورهای منطقه را یکی از راه های تسلط آمریکا بر مصر توصیف کرد و گفت: دولت مصر به ملت ایمان دارد اما برخی اسلام گرایان درحال حمایت از آمریکا هستند. پول کشورهای عربی از بزرگترین ابزار آمریکا برای تسلط بر مصر است.

 

اندیشمند شیعه مصر برقراری روابط قوی با جهانیان به ویژه روسیه و چین را از برنامه های دولت جهت عدم نفوذ آمریکا در این کشور دانست و تصریح کرد: امیدوارم دولت مصر به فکر برقراری روابط با ایران به عنوان قدرت اصلی منطقه باشد به ویژه اینکه ایران دشمن برجسته آمریکا محسوب می شود و اگر مصر با ایران متحد پیمان ببندد راه های نفوذ سیاسی و اقتصادی و اطلاعاتی آمریکا با تروریست های مصری بسته خواهد شد.

 

عضو مجمع جهانی اهل بیت(ع) خطاب به ملت های منطقه گفت: ملت های مظلوم منطقه بدانند که تنها راه حل رهایی از تسلط آمریکا یادگیری و استفاده از تجربه جمهوری اسلامی ایران است که توانست از زیر سیطره آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و منبع تروریسم و همچنین رژیم صهیونیستی به عنوان عامل فساد در منطقه خارج شود./980/ب901/ک

ارسال نظرات