۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۳۰۲۸۹۵

نگرانی مسلمانان فرانسه از هدف قرار گرفتن در عملیات نیروهای امنیتی این کشور

خبرگزاری رسا ـ مقامات فرانسه اعلام کردند که پلیس فرانسه در اقدامات شبانه خود حدود 170 عملیات را انجام داده و 23 نفر را نیز دستگیر کرده است، این در حالی است که برخی رسانه ها از حمله این نیروها به مسلمانان و مراکز اسلامی به بهانه پاسخ به حملات روز جمعه در پاریس خبر داده اند.
پاريس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، به دنبال وقوع حملات پاریس گزارش شده است که پلیس فرانسه دست به حملات گسترده در مناطقی که گفته می شود مظنونان در آنجا بوده اند، زده و شماری را نیز دستگیر کرده است.


گزارش شده است که بیش از 100 نفر نیز تحت حبس خانگی قرار گرفته اند.


روزنامه لس آنجلس تایمز نیز در گزارشی عنوان کرد که در منطقه مسلمان نشین حومه پاریس این نگرانی ها وجود دارد که پلیس فرانسه در اقدامات متقابل خود به بهانه مقابله با مظنونان دست به سرکوب مسلمانان بزند.


این در حالی است که مسلمانان فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی حملات تروریستی اخیر در پاریس را محکوم و اعلام کرده اند، عاملان این حملات هیچ ارتباطی با جامعه مسلمانان ندارند.


یکی از مسلمانان فرانسه گفت: ما نگرانی هایی داریم. افرادی که عامل مرگ افراد در حملات پاریس شدند، مسلمان نیستند. آنها افراطی و قاتل بودند.


به دنبال حملات پاریس، مقامات فرانسه در مورد احتمال حمله به مساجد نیز هشدار داده بودند. در این راستا وزیر کشور فرانسه اعلام کرده بود که این کشور در مسیر مقابله با افراطی ها دست به هر کاری می زند.


پایگاه خبری 'اوکراین تودی' نیز در گزارشی عنوان کرد که رهبران جوامع اسلامی در فرانسه بشدت حملات تروریستی پاریس را محکوم کرده و هرگونه ارتباط عاملان این حملات با مسلمانان را رد کرده اند. با این حال نگرانی هایی میان مسلمانان در فرانسه و بلژیک در مورد سرکوب مسلمانان در عملیات نیروهای امنیتی این دو کشور وجود دارد.


به گزارش ایرنا در حمله های جمعه شب پاریس، شش تیراندازی و دو انفجار انتحاری در هفت نقطه پاریس روی داد که مجموعا به مرگ 129 نفر و مجروح شدن 352 نفر دیگر منجر شد. این برای نخستین بار در تاریخ فرانسه است که عملیات انتحاری در خاک این کشور صورت می گیرد.


انفجار اول در ساعت 21 و 20 دقیقه به وقت پاریس در نزدیکی استادیوم فوتبال در سن دونی، هنگام بازی دوستانه دو تیم آلمان و فرانسه رخ داد. «فرانسوآ اولاند» رییس جمهوری فرانسه در داخل استادیوم بود و بسرعت محل را ترک کرد و برای تشکیل جلسه اضطراری به وزارت کشور رفت. انفجار دوم نیز حدود 15 دقیقه بعد اتفاق افتاد.


همزمان شش تیراندازی در پنج نقطه در مناطق 10 و 11 پاریس رخ داد. همچنین افراد مسلح با ورود به سالن کنسرت 'باتاکلان' بیش از یک هزار و 500 نفر را به گروگان گرفتند. گروگان گیری در نیمه شب با دخالت پلیس پایان یافت و در جریان آن بیش از 80 نفر به همراه چند مهاجم کشته شدند./982/ب103/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات