۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۳۰۲۹۷۴

مسلمانان هند خواستار اجماع جهانی علیه تروریست‎ها شدند

خبرگزاری رسا - تعدادی از رهبران برجسته مسلمانان هند در کنفرانس خبری امروز، حمله تروریستی به پاریس را محکوم کردہ خواستار اجماع جهانی علیه تروریست ها شدند .
کنفرانس خبري رهبران مسلمانان هند

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تعدادی از رهبران برجسته مسلمانان هند در کنفرانس خبری امروز در گفت وگو با اصحاب رسانه ضمن محکومیت شدید حملات تروریستی جمعه شب پاریس؛ خواستار اجماع جامعه جهانی برای مقابله با تروریست ها شدند.


این افراد، اقدامات تروریستی داعش را با هدف ضربه زدن به مسلمانان و به راه انداختن اسلام هراسی و در راستای منافع رژیم صهیونیستی دانستند.


رهبر مجلس علمای هند با محکوم کردن حمله تروریست ها به پاریس گفت: حمله وحشیانه و ضد بشری تروریست ها به غیر نظامیان زنگ خطری برای تمام جهان به صدا درآورد.


مولانا 'کلب جواد' روز دوشنبه در نشست مسلمانان در 'درگاه شاه مردان علی گنج جورباغ دهلی' افزود: کشورهای غربی باید با درک خطر داعش تمام تلاش خود را برای متوقف کردن حملات وحشیانه داعش و تکفیری ها به کار گیرند.


وی خاطرنشان کرد: بسیار دردناک است که غرب در برابر کشتار افراد غیر نظامی به دست داعش در سوریه، عراق، لبنان، لیبی و دیگر نقاط جهان سکوت می کند.


رییس مجلس علمای هند با اشاره به نفوذ داعش در بین جوانان از طریق شبکه های اجتماعی خاطرنشان کرد؛ گروه های تکفیری به نام اسلام، جوانان را اغفال می کنند و مسلمانان وظیفه بزرگی برای مقابله با تبلیغات تروریست ها دارند.


'بهادر عباس نقوی' رییس انجمن حیدری و عضو کمیته مدیریت درگاه شاه مردان و کربلا مسجد دهلی نیز گفت که این انجمن بارها خطر تبلیغات زهرآگین داعش در بین جوانان را گوشزد کرده است.


وی خاطرنشان کرد که تروریست های داعش خطر بزرگی برای جهان محسوب می شوند و باید جامعه جهانی برای مقابله با انها متحد شود.


رییس انجمن حیدری دهلی گفت که علمای شیعه و سنی و جهان اسلام باید با گوشزد کردن انحراف های تروریست های داعش به روشنگری بپردازد.


'ظفرالاسلام خان' رییس مجلس مشورت مسلمانان هند نیز دراین نشست با تقبیح اعمال تروریستی داعش گفت: تکفیری های داعش به دست رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای غربی برای ضربه زدن به کشورهای اسلامی ایجاد شده است.


وی تصریح کرد: اقدامات داعش در راستای منافع و اهداف رژیم صهیونیستی و برای اشغال سرزمین های مسلمانان صورت می گیرد.


رییس مجلس مشورت مسلمانان هند خاطرنشان کرد ؛ تروریست های داعش با هدف بدنام کردن اسلام و ضربه به مسلمانان به اعمال غیرانسانی خود ادامه می دهند.


'محمود پراچا' مشاور حقوق انجمن حیدری و یکی از فعالان برجسته اجتماعی نیز با محکوم کردن حمله تروریستی به فرانسه خاطرنشان کرد که اسلام دین صلح و همزیستی مسالمت آمیز است و اقدامات افراطی داعش هیچ نسبتی با اسلام ندارد.


وی افزود: این انجمن با راه اندازی کارزاری درصدد آگاه کردن جوانان از اقدامات ضد انسانی و تروریستی داعش است تا جوانان جذب این گروه نشوند.


حملات انتحاری و مرگبار جمعه شب پاریس منجر به کشته شدن 129 نفر و مجروح شدن 200 نفر شد./988/ب102/د
 منبع: ایرنا

ارسال نظرات