۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۳۰۲۹۹۰
در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی؛

بزرگ‌ترین همایش سفره نذری 3 ساله اباعبدالله الحسین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ بزرگ‌ترین همایش سفره نذری سه ساله اباعبدالله الحسین(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور دختران سه ساله و اقشار مختلف مردم شهرری برگزار شد.
302990 302990 302990 302990 302990 302990

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بزرگ‌ترین همایش سفره نذری سه ساله اباعبدالله الحسین(ع) شامگاه دوشنبه 25 آبان، همزمان با حرم حضرت رقیه(س)، کربلای معلی و 20 نقطه از کشور در جوار آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور دختران سه ساله و مردم مومن انقلابی شهرری برگزار شد.

 

 

در این همایش سفره‌‌ نذری حضرت رقیه(ع) با نمادهایی که نشان از مظلومیت ایشان داشت گسترده شده بود مانند خار که نماد زخم‌های خار مغیلان بر پای مبارک ایشان، گل‌های پرپر که نماد شهادت نوگل اباعبدالله الحسین(ع) بود، چراغ که نماد خرابه بی‌چراغ شام و شمع نماد غریبی این خانم است به نمایش گذاشته شده بود.

 

 

همایش بانوی سه ساله کربلا با تلاوت قرآن از سوی قاری بین المللی رضا صباغی و با مداحی حاج علی فراهانی و قرائت زیارت نامه حضرت رقیه(س) آغاز شد.

 

 

در ادامه حجت الاسلام احمد رسولی کارشناس مسائل دینی، ضمن تسلیت شب شهادت حضرت رقیه(س) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: دشمنان زمانی که می‌خواستند اسرا را وارد شهری کنند قبل از ورود به حاکمان آن شهر اطلاع می‌دادند تا شهر را برای ورود اسرا آزین بندی کنند و این اوج مظلومیت خاندان حضرت رسول(ص) بود.

 

 

وی افزود: زمانی که اسرا به شام نزدیک شدند حضرت زینب(س) درخواست کردند که اسرا را از دروازه ساعات وارد نکنند چرا که آنجا مکان تردد یهودیانی بود که در ماجرای خیبر از علی(ع) کینه داشتند؛ اما آنان برخلاف خواسته حضرت زینب(س) از همان درب وارد شهر کردند.

 

 

حجت الاسلام رسولی تصریح کرد: زمانی که اسرا را وارد شهر شام کردند به عمد آنان را از بازار برده فروشان حرکت دادند و مدام به آنان می‌گفتند فردا احتمالا شما را گردن خواهند زد.

 

 

کارشناس مسائل دینی بیان داشت: امام سجاد(ع) فرمودند ما را به جایی بردند که از گرمای روز و سرمای شب در امان نبودیم.

 

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: زمانی که حضرت رقیه(س) درخواست دیدار پدر ‌کرد حضرت زینب(س) به ایشان ‌فرمودند پدرت خواهد آمد.

 

در پایان این مراسم دختران سه ساله با چادرهای سبزی که بر سر داشتند از زبان حال حضرت رقیه(س) سخن به زبان آوردند و برای مظلومیت شهیده شام ندبه سر دادند./813/202/ب1

ارسال نظرات