۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۳۰۳۰۰۲
با استفاده از اعتبارات سفر رهبری به خراسان شمالی صورت گرفت؛

پیشرفت 97 درصدی عملیات احداث حوزه علمیه اسفراین

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: عملیات احداث ساختمان جدید مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اسفراین با استفاده از اعتبارات مصوب سفر رهبری به این استان اکنون بیش از 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
حجت الاسلام سالاري- مسؤول نمايندگي حوزه علميه خراسان شمالي

حجت الاسلام حجت سالاری مکی مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به وضعیت اجرای پروژه های مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی در بخش حوزه های علمیه، اظهار کرد: در سفر رهبری به خراسان شمالی در مهر ماه سال 91 در مجموع 15 پروژه با اعتبار 92 میلیارد ریال برای احداث، تکمیل و تجهیز مدارس علمیه در شهرستان های مختلف استان به تصویب رسید که تمامی 15 پروژه مزبور اجرا شده و غالب آنها نیز اکنون مراحل پایانی ساخت را طی می کنند.

 

وی ادامه داد: از 92 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح ها، 50 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری، 30 میلیارد ریال از مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و 12 میلیارد ریال آن نیز از دفتر ریاست جمهوری پرداخت شده و یا در آینده تخصیص یافته و هزینه می شود.

 

حجت الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه در این سفر در شهرستان اسفراین طرح احداث ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) در مرکز این شهرستان به تصویب رسید، اضافه کرد: احداث این ساختمان با زیربنای دو هزار و 150 مترمربع با استفاده از اعتبارات مصوب سفر رهبری آغاز شد و اکنون نیز 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح در مجموع 11 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده بود، خاطرنشان کرد: هفت میلیارد ریال از این اعتبار از محل دفتر رهبری و چهار میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، تأمین و هزینه شد.

 

حجت الاسلام سالاری با بیان اینکه هم اکنون در شهرستان اسفراین دو حوزه حضرت ولی عصر(عج) برادران و فاطمه الزهرا(س) خواهران فعال بوده و 110 طلبه خواهر و برادر نیز در این دو مدرسه علمیه در سطوح مختلف مشغول تحصیل هستند، اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری حوزه حضرت ولی عصر(عج) اسفراین دارای 70 طلبه برادر و حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) این شهر نیز 40 طلبه خواهر دارد.

 

حجت الاسلام سالاری مکی در ادامه در مورد روند احداث ساختمان استادسرای مدرسه علمیه آیت الله حکیم(ره) شیروان که در سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی مصوب شد نیز اظهار کرد: ساختمان استادسرای این مدرسه در دو واحد با زیربنای 270 مترمربع احداث شد و اکنون 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی با بیان اینکه برای احداث این استادسرا 900 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده بود، افزود: از مجموع این اعتبار 600 میلیون ریال از محل دفتر رهبری و 300 میلیون ریال نیز از محل اعتبارات مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان تأمین و هزینه شد.

 

به گفته حجت الاسلام سالاری مکی در شهرستان شیروان نیز دو مدرسه علمیه برادران آیت الله حکیم(ره) و خواهران الزهرا(س) دایر بوده و حدود 150 طلبه خواهر و برادر نیز در این دو مدرسه علمیه به تحصیل علوم دینی تا پایه شش مشغول هستند.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف این استان شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند که از این تعداد 850 نفر برادر و مابقی خواهر هستند.

 

شایان ذکر است، رهبر معظم انقلاب اسلامی نوزدهم مهر ماه سال 91 به استان خراسان شمالی سفر کردند و در مدت حضور هشت روزه خود در این استان، علاوه بر دیدار و سخنرانی در جمع مردم بجنورد، به شهرستان های اسفراین و شیروان نیز سفر کرده و در جمع مردم ولایت مدار این دو شهرستان هم به ایراد سخن پرداختند.

 

ایشان همچنین در این مدت، دیدارهای جداگانه ای با روحانیان و طلاب، فرهنگیان و دانش آموزان، بسیجیان، نیروهای مسلح و خانواده های شاهد و ایثارگر خراسان شمالی داشتند.

 

این سفر افزون بر برکات معنوی حضور معظم له، 200 مصوبه شامل هزار و 613 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار چهار هزار میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات بانکی برای استان خراسان شمالی به ارمغان آورد که بخش اعظم این پروژه ها اکنون به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است و مابقی نیز مراحل مختلف ساخت و اجرا را طی می کنند./9314/302/ب3

ارسال نظرات