۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۳۰۳۰۷۶
توصیه آیت الله نوری همدانی به مسؤولان اوقاف:

موقوفات حیف و میل شده را احیا کنید

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که متصدیان امور وقف موقوفات حیف و میل شده را احیا کنند، گفت: در طول تاریخ افرادی موقوفات را حیف و میل کرده اند به گونه ای که آثاری از این موقوفات باقی نمانده است و یکی از وظایف متصدیان وقف احیای این امور است
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد همایش بزرگداشت میرزا ابوطالب قمی با اشاره به لزوم اهمیت وقف در دین مبین اسلام، بیان داشت: موضوع وقف دارای اهمیت فراوانی است و در قرآن کریم مطالب زیادی در این زمینه بیان شده است.

 

وی با اشاره به آیه 46 سوره کهف در زمینه وقف بیان داشت: انسان ها باید به دنبال اموری باشند که خیر و صلاح جامعه در آن است، البته این مساله نیز باید همواره در زندگی برقرار باشد.

 

این مرجع تقلید با بیان این که در احادیث برای هر انسان سه کتاب ذکر شده است، خاطرنشان کرد: کتاب نخست، نامه عمل انسان است که خداوند اعمال انسان را به صورت کتاب قرار داده است؛ کتاب دیگر مربوط به آثار انسان است که آثار ماندگار انسان به هرگونه که باشد در آن نوشته می شوند.

 

وی ادامه داد: کتاب کل امت سومین کتابی است که در روایات برای انسان معرفی شده است و سرنوشت و سرگذشت امت در آن نوشته می شود.

 

این مرجع تقلید با تأکید بر این که احیای سنت وقف به تبلیغات نیاز دارد، گفت: موقوفات باید در رسانه ملی به مردم نشان داده شوند، زیرا نشان دادن این موارد می تواند تأثیر فراوانی در مردم ایجاد کند؛ به خصوص در ایران موقوفات فراوانی وجود دارد گرچه برخی از آنها حیف و میل شده اند.

 

وی ادامه داد: در گذشته روزی در منزل آیت الله کاشانی حضور داشتم و شخصی که در امور وقف مسؤولیت داشت بیان کرد «یک سوم ایران وقف است»اما متأسفانه در طول تاریخ افرادی آنها را حیف و میل کرده اند که اکنون آثاری از این موقوفات باقی نمانده است و یکی از وظایف متصدیان وقف احیای این امور است./1324/پ202/ج 

ارسال نظرات