۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۳۰۳۱۴۴

مفتی مصر خواستار احترام به اسلام در غرب شد

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر با تاکید بر لزوم مبارزه با تروریسم تاکید کرد که اروپا به وجود اسلام و مسلمانان در کشورهایش احترام بگذارد.
شوقي علام مفتي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام، مفتی مصر در دیدار با سفیران کشورهای اروپایی در این کشور به توضیح موضع اسلام در برابر عملیات‌ها و نتایج هجوم تروریستی پرداخت.


وی با تاکید بر همبستگی کامل مسلمانان با مردم فرانسه و سایر کشورهای درگیر جنگ با تروریسم تصریح کرد که تروریسم دین و ملیتی ندارد.


علام افزود: حمله‌های تروریستی اخیر در فرانسه و کشورهای دیگر، همگان را به سوی همبستگی و همکاری برای مبارزه فکری و امنیتی با خشونت، تندروی و تروریسم فرا خوانده است.


وی با اشاره به خدمات دارالافتای مصر ادامه داد: دارالافتا آمادگی کاملی برای تقدیم هرگونه حمایت و همکاری با کشورهای جهان برای صیانت در برابر فتواهای افراط‌گرایانه و توضیح مفاهیم اسلام صحیح دارد.


مفتی مصر اعضای پارلمان و نمایندگی اروپایی و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به احترام به اسلام در اروپا دعوت کرد و خاطر نشان ساخت که این امر بسیار مهم و حیاتی است، زیرا اکثریت مسلمانان در فرانسه، به قوانین کشوری و ارزش‌های اسلامی اجازه داده به آنان در برقراری زندگی مسالمت آمیز ملتزم هستند.


وی در پایان نسبت به افزایش خطر تروریسم و اندیشه‌های افراطی در اروپا هشدار داد./981/ب902/د

ارسال نظرات