۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۳۰۳۲۲۰
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

وضعیت کتابخانه‌های عمومی قم مطلوب نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام دانشی با بیان این که استان قم در برخورداری از کتابخانه‌های عمومی وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: اخیرا انجمن خیرین کتابخانه‌ساز ایجاد شده است که با فعال شدن این انجمن، امید است شاهد تأسیس کتابخانه‌های عمومی در استان باشیم.
دانشي کتابخانه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین عباس دانشی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، عنوان کرد: استان قم، 11 درصد انتشارات کشور را به خود اختصاص داده است و بدین ترتیب، پس از تهران، مقام دوم را در کشور دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین دانشی اظهار داشت: استان قم، قطب انتشار کتاب‌های مذهبی و حوزه دین است که نشان مناسبی از شهر قم است.

 

وی یادآور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد قم در سال گذشته، به 9 هزار عنوان کتاب، مجوز نشر داد که 50 درصد کتاب‌ها در حوزه کتاب‌های دینی و 50 درصد آن در سایر حوزه‌ها از جمله ادبیات، روانشناسی، تاریخ، ادبیات عربی، رمان و ... بوده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان این که استان قم در برخورداری از کتابخانه‌های عمومی وضع مطلوبی ندارد، گفت: بسیاری از نقاط متراکم شهر قم، تعداد صندلی لازم و تعداد جلد کتاب لازم را برای شهروندان ندارد و شهر قم با سطح مطلوب فاصله دارد و کتابخانه‌های تخصصی هم جوابگوی نیازهای عمومی شهروندان نیست.

 

حجت الاسلام و المسلمین دانشی عنوان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی، انجمنی تحت عنوان انجمن خیرین کتابخانه‌ساز ایجاد کرده است که با فعال شدن این انجمن، امید است که شاهد احداث، تأسیس و راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی برای شهروندان قمی باشیم.

 

وی با بیان این که سطح برخورداری مردم قم از مراکز علمی و تخصصی استان قم، سطح نازل و نامناسبی است، اظهار داشت: یکی از اقدامات شایسته مدیریت عالی حوزه‌های علمیه، ایجاد دفاتر استانی و شهرستانی بوده است که با ساماندهی و گسترش فعالیت‌های این دفاتر، امید است که شاهد حضور مردم قم در مراکز حوزوی، علمی، فرهنگی و قرآنی باشیم./1325/د101/ف2

 

منبع: شبستان

ارسال نظرات