۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۲
کد خبر: ۳۰۳۲۸۰
کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد؛

وهابیت، مهم‌ترین مانع تحقق تمدن نوین اسلامی/ تفکر وحدت طلب ایران کلید حل مشکلات منطقه است

خبرگزاری رسا ـ دیرانی با بیان این‌که هدف اصلی اتحاد غربی ـ عربی این است که با تضعیف کشورهای منطقه زمینه نفوذ به جمهوری اسلامی ایران را مهیا کنند، گفت: کلید حل بحران منطقه و احیای ثبات و صلح در جامعه اسلامی تنها در گرو پیاده سازی تفکر وحدت طلب جمهوری اسلامی و گفتمان انقلاب ایران است.
مرگ بر آل سعود آمريکا  و آل سعود

حسین دیرانی فعال سیاسی جهان اسلام در حاشیه مراسم سخنرانی خود در سالن همایش های الغدیر، درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: متأسفانه امروز سایه سنگین تفکر تکفیری و داعشیسم بیش از هر زمان دیگری بر پیکره جهان اسلام سایه انداخته است. درحقیقت مهم ترین معضلی که میان ما و تمدّن نوین اسلامی قرار گرفته و مانع هرگونه پیشرفتی شده، جریان وهّابیت سلفی است.

 


وی افزود: پیوند شوم و خیانت آلودی که میان عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا وجود دارد، هدایت داعش را برعهده گرفته است و هدفی جز نابود کردن سوریه، عراق، یمن، لبنان و فلسطین ندارد. ریشه تفکّر تکفیری را باید در اندیشه ابن تیمیه و محمدبن عبدالوهّاب جستجو کرد؛ اندیشه هایی که از سوی دستگاه های جاسوسی کشورهای بیگانه به این افراد القا شده بود.

 


هدف اصلی تروریسم منطقه نفوذ به حریم امنیت جمهوری اسلامی است
این فعال سیاسی جهان اسلام هدف اصلی تروریسم منطقه ای را نفوذ به حریم امنیت جمهوری اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: هدف اصلی اتحاد غربی ـ عربی این است که با تضعیف کشورهای منطقه زمینه نفوذ به جمهوری اسلامی ایران را مهیا کنند. غربی ها به خوبی می دانند که باید هرچه زودتر جمهوری اسلامی را از بین ببرند؛ چرا که کلید حل بحران منطقه و احیای ثبات و صلح در جامعه اسلامی تنها در گرو پیاده سازی تفکر وحدت طلب جمهوری اسلامی و گفتمان انقلاب ایران است.

 


نباید جنایات آل سعود در یمن فراموش شود
دیرانی ضمن یادآوری جنایات آل سعود در تجاوز نظامی این رژیم به خاک یمن تصریح کرد: یکی از اهداف عمده حمله عربستان به یمن این بود که سعودی ها دریمن احساس شکست می کردند؛ آنها تصور می کنند یمن جزئی از خاک عربستان است و به دلیل آن که امروز مردم یمن اراده استقلال و آزادی دارند، تمامیت ارضی عربستان نقض شده است.

 


وی ادامه داد: امروز سعودی ها فهمیده اند که حمله به یمن برای آنها بحران ساز خواهد بود و تصمیم دارند که اخبار جنایات خود را از فضای رسانه ای جهان دور نگاه دارند. ما نباید بگذاریم که جنایات آل سعود در یمن فراموش شود و جامعه اسلامی از مصیبت های مردم مظلوم این کشور غافل بمانند.

 

عربستان از تکرار الگوی حزب الله لبنان هراس دارد
این فعال سیاسی بین المللی انصارالله یمن را نسخه یمنی حزب الله لبنان خواند و اظهار داشت: عربستان در طول این سالها، همواره نقش تعیین کننده ای در جناح بندی ها و تحرکات سیاسی و مدیریتی یمن داشته است و امروزه نیز قدرت گرفتن انصارالله به عنوان یک جناح سیاسی شیعی و موافق با نظام اسلامی ایران به هیچ عنوان برای سعودی ها مطلوب نیست؛ در حقیقت آنها نه کشور یمن بلکه جمهوری اسلامی ایران را در همسایگی خود می بینند.

 


وی گفت: آل سعود از تکرار الگوی حزب الله لبنان در یمن هراس دارد اما با حمله نظامی به خاک یمن، مردم این کشور را بر علیه خود متحد و مصمم کرده است. در واقع، انصارالله یمن درحال تبدیل شدن به نسخه یمنی حزب الله لبنان است.

 


پیشرفت جمهوری اسلامی برای آمریکا آزار دهنده است
دیرانی در انتها ابراز امیدواری کرد: هربار که پیشرفتی در ایران اتفاق می افتد، بار دیگر کارآمدی نظام اسلامی به جهان اثبات می شود و این سربلندی و پیروزی های متوالی جمهوری اسلامی، بسیار برای آمریکا و سعودی ها آزاردهنده است. امروز تجربه موفقی بنام انقلاب ایران وجود دارد که الگوی همه ملت های مسلمان است و برما وظیفه است که راه امام خمینی (ره) و نهضت او را ادامه دهیم.

 


وی افزود: لازم است دراین برهه حساس وحدت میان خودرا حفظ کنیم و برای شکوفایی جامعه اسلامی و رسیدن به افق تعیین شده از سوی امام خامنه ای یعنی تمدن سازی نوین اسلامی تلاش کنیم؛ چرا که گفتمان انقلاب ایران همان اسلام به دور از تندروی و تکفیری گری است./863/202/ب1

ارسال نظرات