۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۰۳۳۵۶
نماینده پارلمان عراق:

عملیات ائتلاف آمریکا در عراق ریاکارانه است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق با حتمی خواندن همکاری بغداد و مسکو برای بمباران مواضع تروریست ها در این کشور، گفت: اکنون فضای هوایی عراق توسط آمریکا کنترل می شود.
حکيم الزاملي رييس کميته امنيت و دفاع مجلس عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حکیم الزاملی، رییس کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق امروز در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک روسیه  با حتمی خواندن همکاری بغداد و مسکو برای بمباران مواضع تروریست ها در این کشور، گفت: اکنون فضای هوایی عراق از سوی آمریکا کنترل می شود که در آن «عملیات ریاکارانه ای با حملات غیردقیق» انجام می گیرد.


الزاملی در جریان سفر اخیر هیات عراقی به مسکو اظهار داشت: در مذاکرات انجام شده با مسؤولان وزارت امور خارجه، دفاع و همچنین نماینده رییس جمهوری روسیه، مشخص شد که مسکو برای آغاز عملیات هوایی علیه داعش در عراق آماده است.


وی افزود: ما اکنون فقط منتظر نتایج عملیات در سوریه هستیم که چه زمانی موفق خواهد شد یا توان نظامی داعش آسیب کلی ببیند تا تقاضای آغاز عملیات نیروی هوایی روسیه را مطرح کنیم.


این مقام عراقی اضافه کرد: در شرایط کنونی، همکاری بغداد و مسکو تنها در سطح مرکز هماهنگی و تبادل اطلاعات ضد تروریستی است و روسیه سلاح و تجهیزات جنگی در اختیار ما گذاشته است. بنابر این منتظر پیروزی در سوریه هستیم و نمی خواهیم فعلا مسکو را به جنگ در سرزمین خود بکشانیم.


الزاملی با انتقاد از عملیات جنگی ائتلاف آمریکایی، تاکید کرد: فضای هوایی عراق در زمان کنونی توسط آمریکا کنترل می شود و حمله های ریاکارانه و غیر دقیق از جانب آنها صورت می گیرد، اما در آینده و پس از موفقیت روسیه در سوریه، دولت کشور خود را موظف می کنیم درخواست اجرای عملیات هوایی ضد تروریستی را به مسکو ارائه دهد.


وی در پایان با اعلام اینکه پیشروی های ارتش سوریه همزمان با حمله های هوایی روسیه، با شور و شوق مردمی در عراق دنبال می شود، اضافه کرد: اکنون با عملیات جنگنده های روسی، نظامیان سوری از حدود دو ماه پیش توانسته اند تقریبا 40 درصد مناطق تحت تسلط تروریست ها را پاکسازی کنند. شمار زیادی از نیروهای داعش از بین رفته اند و اردوگاه های آن ها، تاسیسات، انبارهای مهمات و مسیرهای پشتیبانی و جنگ افزار رسانی هم نابود شده است./994/ب102/د

ارسال نظرات