۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۳۰۳۳۷۰

چند خبر کوتاه از رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ ره توشه معنوی رادیو معارف برای زائران اربعین حسینی، گفت­وگو با مادر شهید برنامه «همسایه»، بررسی زندگی امام حسن مجتبی(ع) در برنامه «غریب مدینه»، راویت مظلومیت امام دوم در برنامه «روایت بقیع»، گام های بندگی در پرتو سیره عبادی امام حسین(ع) در برنامه «خانه مهر» از جمله برنامه­هایی رادیو معارف است.
راديو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا، ره توشه معنوی رادیو معارف برای زائران اربعین حسینی، گفت­وگو با مادر شهید برنامه «همسایه»، بررسی زندگی امام حسن مجتبی(ع) در برنامه «غریب مدینه»، راویت مظلومیت امام دوم در برنامه «روایت بقیع»، گام های بندگی در پرتو سیره عبادی امام حسین(ع) در برنامه «خانه مهر» از جمله برنامه­هایی رادیو معارف است.

  

 

ویژه برنامه «غریب مدینه»

 این رسانه دینی در برنامه های «به رنگ خدا» و «مهربان باشیم» ره توشه معنوی برای زائران اربعین حسینی تدارک دیده است.

 

برنامه اذان گاهی «به رنگ خدا» در بخشی با عنوان «قدم به قدم تا اربعین» ضمن تشریح آداب زیارت و پیاده روی اربعین و فضائل این جهاد فرهنگی ؛ اهداف و پیام های آئین باشکوه پیاده روی اربعین و تأثیر آن در تقویت همبستگی و اراده دینی عاشقان ثارالله را تبیین می کند.

 

برنامه زنده «مهربان باشیم» نیز که هر بامداد در ساعت 05 :7 از رادیو معارف پخش می شود با حضور حجت الاسلام احمدی مسئول امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و عتبات به طرح و بررسی ابعاد اخلاقی و امنیتی مراسم پیاده روی اربعین حسینی می پردازد.

 

رادیو معارف میزبان مادر شهید می شود

 برنامه «همسایه» که با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از رادیو معارف پخش می شود ،این هفته افتخار میزبانی مادر نستوه سردار شهید مهدی زین الدین را دارد.

 

به گزارش روابط عمومی رادیو معارف برنامه « همسایه » به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید مهدی زین الدین ضمن گفتگوی صمیمانه با حاجیه خانم زینب اسلام دوست، مادر شهیدان مهدی و مجید زین الدین،صبر زینبی و بصیرت دینی مادران شهید را روایت می کند.

 

برنامه « همسایه » با تلاش گروه فرهنگ و جامعه به تهیه کنندگی امیرعباس خاقانی و گویندگی نرجس فروغی ساعت 23 و20 دقیقه جمعه 29 آبان از رادیو سراسری معارف پخش می شود.

 

شهید مهدی زین الدین فرمانده محبوب بسیجی های لشکر 17 علی ابن ابیطالب (ع)، پس از سالیان طولانی دفاع در جبهه ها و شرکت در عملیات و صحنه های افتخارآفرین، 27 آبان سال 63 در درگیری با ضدانقلاب شهد شهادت نوشید و به ملکوت اعلی پیوست.

 

سوگنامه رادیو معارف در شهادت غریب مدینه

 حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی استاد حوزه و دانشگاه در این ویژه برنامه با رویکرد جریان شناسی به تحلیل ابعاد اجتماعی فرهنگی صلح امام حسن مجتبی(ع) و تأثیر آن بر قیام خونین ابا عبدالله الحسین علیه السلام خواهد پرداخت.

 

اقدامات حضرت در افشای چهره امویان و بر ملا شدن آثار بدعت‌ها و انحرافات از جمله روی کار آمدن فاسقین، تبلیغ شاخص‌های جامعه نبوی و شناسایی ، پرورش و حفظ جان شیعیان خالص برای قیام را از موضوعاتی است که در برنامه « غریب مدینه » مطرح می شود.

 

 ویژه برنامه «غریب مدینه» با تلاش گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف ساعت 19:30چهارشنبه 27 آبان از صدای فضیلت پخش می شود.

 

 

روایت بقیع،راوی مظلومیت

حجت‌الاسلام علی احتشام کاشانی، پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه در ویژه برنامه « روایت بقیع » خلاصه‌ای از تاریخ زندگانی و شهادت امام حسن مجتبی (ع) را ارائه می کند و در ادامه با استناد به یکی از احادیث گهربار آن حضرت به تبیین سه رکن «عفت ، قناعت و مروت » به عنوان ارکان حیات طیبه از منظر امام مجتبی(ع) می پردازد.

 

در این برنامه همچنین تأثیرات سه آفت حرص، حسد و کبر برای سبک زندگی دینی در ارتباطات اجتماعی از نگاه امام حسن مجتبی(ع) طرح و بررسی می شود.

 

ویژه برنامه «روایت بقیع» با تلاش گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف ساعت 8:40 پنجشنبه 28 آبان از صدای فضیلت شنیده می شود.

 

گام های بندگی در پرتو سیره عبادی امام حسین(ع)  

سیره عبادی امام حسین(ع) و همه رفتار و گفتار آن بزرگوار، کوثر بی انتهای تربیت انسان بشمار می رود از این رو برنامه « خانه مهر» رادیو معارف با نگاه به سیره حسینی به موضوع تربیت دینی فرزندان وگام های بندگی در خانواده می پردازد.

 

حجت الاسلام محمد جواد درودی کارشناس مسائل تربیتی با تأکید بر اهمیت تربیت دینی کودک در آغوش گرم خانواده و لزوم آشنایی تدریجی فرزندان با تعالیم دینی ، از گام های بندگی در خانواده مبتنی بر سیره حسینی سخن می گوید.

 

«خانه مهر» با تلاش گروه فرهنگ و جامعه هر هفته سه شنبه تا پنجشنبه ساعت 9 تا 10 از رادیو معارف پخش می شود. اعظم ایرانی تهیه کنندگی و محبوبه شیرعلی گویندگی «خانه مهر» رادیو معارف را بر عهده دارند./998/ت303/ف

ارسال نظرات