۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۳۰۳۴۴۵

برگزیدگان جشنواره قرآنی مدهامتان در آذربایجان شرقی معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی اسامی نفرات برگزیده جشنواره قرآنی مدهامتان در استان را اعلام کرد.
هادي نيا

محمد هادی‌نیا، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که جشنواره قرآنی مدهامتان با استقبال مطلوب نوجوان و جوانان مسجدی همراه بود، اظهار داشت: دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان آذربایجان شرقی با حضور بیش از 150 نفر شرکت کننده در مسجد امام خمینی(ره) شهرک باغچیان برگزار شد.

 


وی با بیان این‌که در رشته قرائت سجاد امینی از اسکو، مجید کاظم زاده از ملکان، مصطفی عبادی از ملکان حایز رتبه های اول تا سوم شدند که رتبه های اول و دوم این رشته به مرحله کشوری راه پیدا می کنند، گفت: رضا علیزاده از تبریز، حسین داوران از تبریزو حسن مهدی زاده از ملکان نیز در رشته ترتیل رتبه های اول تا سوم را کسب کردند که در این رشته نفر اول به مرحله کشوری راه پیدا کرده است.

 


هادی نیا با بیان این‌که در رشته حفظ کل قرآن کریم، محمد ملازاده از مرند و اکبر قنبری از تبریز اول و دوم شدند و کسی حایز رتبه سوم شناخته نشد، افزود: مهدی اباذری و محمدتقی اصدقی هر دو از تبریز نیز در رشته حفظ 20 جزء به ترتیب اول و دوم شده و کسی حائز رتبه سوم نشد، در این رشته نیز نفر اول به مرحله کشوری معرفی می شود.

 


مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که در رشته حفظ 10 جزء قرآن کریم، مهدی افشان از تبریز، حسن وحید رضایی از تبریز و مهدی احمدی از سردرود اول تا سوم شدند، گفت: در رشته اذان سید عیوض میراشرفی از ملکان، امیر ابراهیم پور از تبریزو حجت حداد از شبستر به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.

 


وی با اشاره به اسامی نفرات برگزیده در بخش خواهران این مسابقات اظهار داشت: در بخش خواهران این دوره از مسابقات نیز رها مرسلی در رشته حفظ 5 جزء اول شد و فاطمه خلیلی رتبه دوم و فاطمه امامی  رتبه سوم  را کسب کرد، الهام پورباقری نیز در رشته حفظ 10 جزء موفق به کسب رتبه برتر شد.

 


هادی نیا افزود: در رشته تصحیح اذکار نماز و قرائت حمد و سوره در بخش پسران نیز که ویژه گروه سنی 8 تا 15 سال بود، محمدمهدی ترابی و محمدحسین ترابی هر 2 از تبریز و علی رعنایی ار عجب شیر اول تا سوم شدند. همچنین در بخش دختران سنین 8 تا 15 ساله، زهرا ظهیری و زهرا سلیمان زاده و محدثه خردیار به رتبه های اول تا سوم رشته تصحیح اذکار نماز و قرائت حمد و سوره رسیدند.

 


وی با بیان این‌که مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان از سری جشنواره های فرهنگی و هنری جوانان مساجد است که هرساله با شرکت اعضای کانون های مساجد در رشته های مختلف برگزار می شود، افزود: این جشنواره ویژه سنین 18 الی 30 ساله اعضای کانون های مساجد استان بوده و در رشته های قرائت، حفظ، اذان، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و تصحیح قرائت اذکار نماز برگزار شد.

 


مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره اظهار داشت: حضور پر نشاط اعضای کانون ها در فعالیت های قرآنی، کشف و شناسایی و معرفی استعدادهای برتر قرآنی کانون های فرهنگی و هنری مساجد و ترغیب مدیران کانون ها به کشف استعدادهای قرآنی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره بوده است./935/302/ب1

ارسال نظرات