۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۳۰۳۴۶۷

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ بهره گیری از ظرفیت ۹ باب خانه عالم شهرستان تویسرکان در ایام محرم، بهره مندی ۱۱۹۰ نفر از کلاسهای قرآنی در شهرستان البرز، آسیب پذیری درحوزه فرهنگ هنوزجدی گرفته نشده است، رکن کنترل مفاسد اخلاقی در جامعه حجاب است، بهره مندی ۲۱۳۷ نفر از کلاس های آموزشی قرائت قرآن کریم در استان یزد از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد موسی جوکار،کارشناس امورعمومی وپشتیبانی فرهنگی تویسرکان26آبان94 با اعلام این خبر،گفت: به منظور خدمات رسانی و استقرار مبلغین غیر بومی اعزامی از مبادی مختلف اعزام امسال از ظرفیت خانه های عالم این شهرستان در جهت تحقق این امر استفاده شد.

 

وی با اشاره به وجود 9باب خانه عالم در این شهرستان،افزود: محرم امسال ما شاهد ورود مبلغین محترم از مبادی مختلف اعزام از قبیل اداره اوقاف،سازمان تبلیغات اسلامی،دفتر تبلیغات و حوزه های علمیه بودیم که خوشبختانه با تلاش ها و همکاری های اداره تبلیغات اسلامی، شورای هیئات؛هیئت امنا، دهیاران وشوراهای اسلامی روستاها مبلغین اعزامی در همان روز اعزام استقرار یافتند.

 

جوکار در پایان با توجه به روحانی پذیر بودن شهرستان تویسرکان وکمبود و نواقص موجود خانه های عالم این شهرستان خواستار عنایت مسئولین امر دراین رابطه شد.

 

بهره مندی 1190 نفر از کلاسهای قرآنی در شهرستان البرز

محمد حسین محمدی آهویی کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان البرز از بهرمندی 1190 نفر از کلاسهای قرانی اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان در 6 ماهه نخست سال 94 خبر داد.

 

وی بااعلام این خبر افزود:امسال در شش ماهه نخست بیش از 75 کلاس قرانی با موضوعات قرائت سطح یک و سطح 2،فصیح خوانی قرآنی،کلاس حفظ قرآن کریم و ترجمه و تفسیر توسط موسسات قرآنی و همچنین خانه های قرانی شهری و روستایی در این شهرستان برگزار شد که در آنها بیش از 1190 نفر شرکت داشتند.

 

آهویی انس با قرآن را باعث آرامش انسان دانست و تصریح کرد:اکثر این کلاسها به صورت خود گردان برگزار شده است.

 

کارشناس قرانی تبلیغات اسلامی البرز ابراز امیدواری کرد:با حمایتهای مالی صورت گرفته بتوان کلاسهای بیشتری نیز برگزار کرد.

 

 آسیب پذیری درحوزه فرهنگ هنوزجدی گرفته نشده است

حجت ا لاسلام نورالله ولی نژاد در جلسه روسای ادارات کل تبلیغات اسلامی که درسالن جلسات این اداره کل برگزارشدبا اشاره به این که سازمان مردم پایه است گفت: مردم در فعالیت های سازمان نقش برجسته ای دارند وآنها در آن وجود عینی دارندوباید آنها را که گروه هدف ما هستند حفظ کنیم.


مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با تاکید براین که راه های زیادی ازجمله ابراز محبت، ارتباط عاطفی برای ارتباط با مردم وجود دارد افزود: مسولین سازمان باید از طروق مختلف مانند صله رحم وحضوردر مراسم ها درکنارمردم باشند زیرا این مردم هستند که فرهنگ ها را شکل می دهند.


عضوشورای فرهنگ عمومی استان خاطرنشان کرد: آسیب پذیری درحوزه فرهنگ هنوزجدی گرفته نشده است درصورتی که فرهنگ به شدت آسیب پذیراست.


وی تصریح کرد: از آنجایی که حاکمیت ما دینی واخلاق مداراست وعملکردهای مسوولین بصورت بازخوردفرهنگی درجامعه انعکاس می یابد باید طوری عمل شود تا فرهنگ آسیب نبیند.


ولی نژاد در ادامه فعالیت های فرهنگی را مقدم برهمه کارها دانست واظهارداشت: فرهنگ قرآنی برهمه کارها تقدم دارد زیرا پاداش معنوی دارد واز طرفی کارخیلی سختی است ودشمن هم در این زمینه با تمام امکانات وتوانش وارد میدان شده است واین مسولیت ما را دو چندان کرده است.

 

رکن کنترل مفاسد اخلاقی در جامعه حجاب است

حجت‌الاسلام معینی در  گفت و گو با روابط عمومی کرج، با اشاره به اهمیت رعایت حجاب و عفاف  اظهار داشت: حجاب و عفاف به‌عنوان ارزش های مهم در جامعه بشری به‌ویژه در جوامع اسلامی، بشمار می آیند.

 

وی با اشاره به اینکه 2 واژه عفاف و حجاب مکمل یکدیگر هستند، افزود: حفظ چشم، گوش، قلب و تمامی اعضا و جوارح ازهرگونه خطا و گناهی، عفاف است که حاصل این عفت و حجاب درونی، پوشش ظاهری است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کرج،به آثار اجتماعی حجاب اشاره و خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که در آن بانوان با حفظ حدود و حقوق دیگران ظاهر می‌شوند و محیط آرام و امنی را برای جوانان فراهم سازند، به سوی سعادت و سلامت روانی پیش می روند.

 

حجت‌الاسلام معینی، با بیان اینکه رعایت شئونات اسلامی در ادارات به‌عنوان نهاد حاکمیت و اثرگذار از اولویت  بیشتری برخوردار است، تاکید کرد: در سال جاری نیز در خصوص اجرای برنامه فرهنگی، وضعیت پوشش کارکنان در محیط کاری و کاهش نارسایی ها، اقدامات مناسبی انجام خواهد شد.

 

بهره مندی 2137 نفر از کلاس های آموزشی قرائت قرآن کریم در استان یزد

حجت‌الاسلام علی محمد رضایی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: در شش ماه نخست سال جاری 2137 نفر از کلاس های آموزش قرائت قرآن کریم دراستان بهره مند شده اند.


رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: از مجموع شرکت کنندگان در این دوره ها 554 نفر برادر و 1583 نفر خواهر بوده اند.

 

وی تصریح کرد: شرکت کنندگان در این کلاس ها در سطوح یک،دو، سه و چهار قرائت قرآن کریم و همچنیین صحیح خوانی قرآن کریم از آموزش های لازم بهره مند شده اند.

رضایی اظهار داشت: در مجموع 121 کلاس در سطوح مختلف در این راستا در موسسات و خانه های قرآنی شهری و روستایی استان تشکیل شده است.


مدیر کل تبلیغات اسلامی تصریح کرد: ملت ایران با داشتن فرهنگ اهل بیت (ع) وفرهنگ عاشورا بر دشمنان غلبه کرده است وتا این فرهنگ ها را داریم پیروز این میدان هستیم./1325/ت303/ف2

 

منبع: روابط عمومی تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات