۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۳۰۳۵۶۸
کارشناس امور خانواده مطرح کرد؛

توصیه‌هایی مهم برای شناخت پیش از ازدواج

خبرگزاری رسا ـ کارشناس امور خانواده با بیان اینکه شناخت و آگاهی تنها مؤلفه‌ تاثیرگذار در زندگی مشترک نیست و مسایل مختلفی در موفقیت زندگی تاثیر گذارند، گفت: با کسب شناخت و آگاهی حداقل یکی از مؤلفه‌های سنگ اندازی در زندگی کم می‌شود.
توصیه‌هایی مهم برای شناخت پیش از ازدواج

حجت الاسلام علیرضا عباسی مدیر موسسه انشا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به اهمیت کسب شناخت و آگاهی پیش از اقدام به ازدواج گفت: شناخت اقسام مختلفی دارد و شامل شناخت نسبت به باورها، روحیات، اخلاق و شخصیت طرف مقابل، زیبایی ظاهری و مسایل حاشیه‌ای نظیر میزان تحصیلات، سن، مدرک تحصیلی و شغل است.

 

وی افزود: هر کدام از این مؤلفه‌ها دارای ضریبی خاص هستند به طور مثال گزینه اول و دوم دارای ضریب 4، گزینه سوم ضریب سه و مسایل حاشیه‌ای همه در کنار هم دارای ضریب یک هستند.

 

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: به مراجعین پیشنهاد می‌کنیم با بررسی و تجزینه تحلیل هریک از موارد ذکر شده نمره‌ای را به فرد مقابل اختصاص دهند که با ضرب کردن ضرایب در هم ضرب و تقسیم آن به مجموع ضرایب یعنی 12، نمره‌ای از 20 به دست می‌آید که هر چه این عدد بالاتر بود مشخص است این زوج دارای تفاهمات بیشتری هستند و هر چه کمتر بود نشان دهنده آن است که این افراد مشکلات بیشتری خواهند داشت.

 

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: با بررسی باورهای طرف مقابل از طریق گفتگوهای پیش از ازدواج می‌توان پرده از باورهای فرد برداشت، رزومه، سابقه و گذشته افراد نیز آیینه‌ای از نوع باورهای اوست همچنین بررسی باور خانواده نیز تا حدودی نشانگر باورهای طرف مقابل است.

 

کارشناس امور خانواده عنوان کرد: در فضای رسمی حاکم در جلسه خواستگاری همه تلاش دارند تا رفتاری مناسب از خود بروز دهند بنابراین رفتار فرد در این جلسه نمی‌تواند معیاری برای شناخت روحیات و ویژگی‌های او باشد.

 

وی در ادامه افزود: ویژگی‌های ظاهری نیز بستگی به نظر خود فرد دارد، مسایل حاشیه‌ای نیز از طریق گفتگوها، رفت و آمدهای خانوادگی و بحث‌های جلسه خواستگاری روشن می‌شود مجموعه این عوامل کمک می‌کند تا شناخت خوبی از طرف مقابل خود داشته باشیم.

 

حجت الاسلام عباسی تاکید کرد: برای شناسایی روحیه و شخصیت طرفین نیز می‌توان از مشاوران امین کمک گرفت که در این صورت زوجین پس از طی مراحلی از طریق پاسخ به پرسشنامه‌های تنظیم شده و روانشناسی افراد به آقایان و خانم‌ها گفته می‌شود که طرف مقابلش چه ویژگی و روحیه‌ای دارد تا در نهایت با برآورد همه مراحل، آگاهی لازم برای انتخاب کسب کند.

 

وی تاکید کرد: تست‌ها طوری طراحی شده که افراد پرده از واقعیات درونی خود برمی‌دارند و نمی‌توانند حقیقت را پنهان کنند.

 

مدیر مؤسسه انشا ادامه داد: با توضیحات ارائه شده تنها برداشتی از اطلاعات تئوری حاصل می‌شود و قسمت مهم و عملیاتی از شناخت، در فضای حقیقی و واقعی زندگی به دست می‌آید.

 

حجت الاسلام عباسی تاکید کرد: گذر از مراحل طی شده به معنای شناخت صددرصدی از طرف مقابل نیست، البته اطلاعات خوبی حاصل می‌شود اما اطلاعات دقیق در زندگی کسب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه شناخت و آگاهی تنها مؤلفه‌ تاثیرگذار در زندگی مشترک نیست و مسایل مختلفی در موفقیت زندگی تاثیر گذارند، گفت: با کسب شناخت و آگاهی حداقل یکی از مؤلفه‌های سنگ اندازی در زندگی کم می‌شود در واقع شناخت و آگاهی یکی از عوامل مهم رسیدن به خوشبختی است.

 

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: موفقیت در زندگی به جمیع موارد بستگی دارد گاهی زوجین آگاهی و شناخت زیادی نسبت به هم دارند اما برای هم وقت نمی‌گذارند و به طور مثال بیشتر زمان خود را صرف استفاده از فضاهای مجازی و اینترنت می‌کنند.

این کارشناس امور خانواده بیان کرد: متاسفانه در برخی از افراد جامعه، روحیه فرار کردن از مشکلات وجود دارد از این رو به محض برخورد با مشکلات به جای حل آن، کل صورت مسئله را پاک می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام عباسی در پایان گفت: در گذشته روابط بیرون از خانواده، خیلی صمیمی نبود از این رو خانواده تنها مأمن و پناهگاه تامین نیازهای عاطفی و جسمی بود اما اکنون در بیرون از خانه فضا به لحاظ بصری، عاطفی، ارتباطی و جسمی و جنسی وجود دارد و این تعهدات زوجین را نسبت به یکدیگر محدود کرده است./955/303/ب3

ارسال نظرات