۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۳۰۳۵۷۲
به همت اداره اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان سمنان در گرمسار آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ سی و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم ویژه خواهران و برادران بالای 18 سال با حضور قاریان و حافظان قرآن کریم استان سمنان و خانواده دو شهید قاری فاجعه منا، در گرمسار آغاز شد.
مسابقات قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرمسار، در آیین افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در گرمسار،حجت الاسلام والمسلمین جلیل شریفی نیا امام جمعه آرادان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر دو شهید قاری در فاجعه منا "حسن دانش و محسن حاجی‌حسنی‌کارگر" اظهار داشت: کسانی که اهل قرآن هستند، اهل خدا هم هستند و بعد از انبیا حافظان قرآن کریم بالاترین درجه را نزد خداوند دارند.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری این‌گونه محافل نورانی به برکت انقلاب اسلامی است، افزود: 220هزار شهید سرافراز، 500 هزار جانباز مظلوم، 45هزار آزاده بزرگوار، این همه فداکاری‌ها و رشادت‌ها و زحمات خالصانه امام(ره) و مقاومت ملت غیور ایران به ما اجازه می‌دهد که این محفل نورانی را در یک مکان امن و در نهایت آرامش برگزار کنیم و شکر گذار خداوند متعال باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین شریفی نیا با تأکید بر اینکه قرآن شفا و نوری است که ما را از هر گمراهی و تاریکی نجات خواهد داد، اضافه کرد: امروزه دشمنان اسلام با انواع حیله‌ها و ابزار ضد فرهنگی تلاش می‌کنند جوانان ما را از اسلام و اهل بیت دور کنند و راه مقابله واقعی و مؤثر با این حیله تمسک جویی به قرآن و اهل بیت علیهم السلام است.

 

قرآن محور اطمینان و آرامش مسلمانان است

غلامرضا کاتب نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان نیز در مراسم افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآنی استان سمنان در گرمسار، ضمن قدردانی از مسؤولین حاضر در مراسم و عوامل اجرایی این مسابقات، اظهار داشت: آنچه امروز همه‌ی ما باید به آن اذعان داشته باشیم این است که گاه در بین ما خشونت، درگیری، تفرقه وجود دارد در واقع همه این‌ها در جامعه اسلامی به وجود آمده است، این یک مصیبت است و باید به حال مصیبتی که امروز برسر مسلمانان آمده؛ خون گریه کرد.

 

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تصریح کرد: قرآن محور اطمینان و آرامش مسلمانان است و کعبه نقطه امنی برای انسانها است اما خون‌آشامانی که اکنون بر این سرزمین شریف و حرمین شریفین حکومت می کنند دستشان به خون انسان‌های بسیاری آلوده است، کشته شدن حجاج در حادثه منا یک حادثه یا رویداد طبیعی نبود، بی عقلی و بی تدبیری حاکمان عربستان سعودی تنها عامل این فاجعه غم بار است.

 

کاتب در ادامه خاطرنشان کرد: سعودی‌ها همان‌هایی هستند که به قرآن احترام ظاهری دارند ولی عمل به قرآن ندارند؛ این احترام ظاهری انسان را به حیرت وا می‌دارد، قرآن خواندن کار سنگین و دشواری نیست، عمل کردن به قرآن کاری بس دشوار است.

 

وی با تأکید براینکه باید به قرآن عمل کرد، افزود: آنچه امروز برای جامعه‌ی اسلامی یک بلا شده است، عمل نکردن به قرآن و گفته های خداوند تبارک و تعالی است، مسلمانان نتوانسته‌اند از قرآنی که باور دارند آن را پیامبر خدا از سوی پروردگار برای هدایتشان به ارمغان آورده به درستی بهره ببرند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان با اشاره به اینکه در گذشته محاسن بلند برای مردان یک افتخار بود، اظهار داشت: متأسفانه امروز این محاسن را به سخره میگیرند و در تمام فضای مجازی کسانی که محاسن بلند دارند را به افراد داعشی تشبیه می‌کنند و این یک فاجعه است.

 

وی خاطرنشان کرد: داعشی‌ها شیعه کشی می‌کنند و ادعا دارند کارشان مباح است و خون شیعه نیز مباح است؛ دنیای کفر نشسته است برای ما نسخه می‌نویسد و برای ما طراحی می‌کند تا مسلمانان به نام قرآن به جان هم بیفتند.

 

گفتنی است در آئین افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم که با حضور خانواده های دو شهید قاری فاجعه منا "شهید حسن دانش و محسن حاجی‌حسنی‌کارگر " در گرمسار برگزار شد، از تابلوی مرکز فرهنگی قرآنی امامزادگان شمس‌الدین گرمسار که نام شهید حسن دانش برآن حکاکی شده، رونمایی شد؛ همچنین از خانواده‌های این دو شهید بزرگوار با تندیس ویژه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآنی استان سمنان قدردانی به عمل آمد.

 

شایان ذکر است، دو هزار و 100 نفر از بانوان و یک هزار و 666 نفر از آقایان در مرحله شهرستانی این مسابقات شرکت کردند و راه یافتگان به مرحله استانی در 11 رشته حفظ پنج، 10 و 20 جزء و کل قرآن کریم، قرائت، ترتیل، دعاخوانی، اذان، ابتهال، معارف، مدیحه‌سرایی و همخوانی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند./977/202/ب3

ارسال نظرات