۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۳۰۳۵۸۴

دوازدهمین دوره نمایشگاه قرآن در هاله ای از ابهام

خبرگزاری رسا ـ هر چند مسؤولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بر برگزار شدن نمایشگاه قرآن خبر می‌دهند اما اکنون که در نیمه دوم سال قرار داریم هنوز خبری از برگزار شدن و یا نشدن آن در دست نیست.
دوازدهمین دوره نمایشگاه قرآن در هاله ای از ابهام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، یکی از مهم ترین مسایلی که این روزها در حوزه دینی در استان قزوین مطرح است برگزار شدن و یا نشدن نمایشگاه قرآن است که در حاله ای از ابهام قرار دارد.

 

این نمایشگاه در سال گذشته نیز برگزار نشد و مسؤولان وعده نمایشگاهی باشکوه را در سال 94 دادند.

 

هر چند مسؤولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بر برگزار شدن آن خبر می‌دهند اما اکنون که در نیمه دوم سال قرار داریم هنوز خبری از برگزار شدن و یا نشدن آن در دست نیست.

 

مهدی احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی نمایشگاه قرآن استان قزوین، از برپایی این نمایشگاه خبر داد و گفت: با توکل به خداوند و مدد گرفتن از خود قرآن کریم انشاالله نمایشگاه قرآن در سال جاری برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: در هفته قبل اولین نشست با موضوع نمایشگاه قرآن با حضور مسؤولان دستگاه‌های مختلف استان از جمله سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، استانداری و نهادهای فرهنگی استان برگزار شد.

 

احمدی افزود: جلسه نهایی نیز در هفته جاری برگزار خواهد شد تا تصمیم‌گیری نهایی در رابطه با برگزاری نمایشگاه و کم و کیف آن گرفته شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان این‌که در این جلسه  زمان برگزاری نمایشگاه قرآن مشخص خواهد شد عنوان کرد: درصدد هستیم تا میزان مشارکت دستگاه‌های مختلف را بسنجیم تا با ارتقاء این مشارکت نمایشگاهی پربار در استان داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: دلیل تعویق افتادن برگزاری نمایشگاه قرآن این است که مشارکت دستگاه‌های مختلف اجرایی در استان هنوز مشخص نیست و همین امر سبب به تعویق افتادن این نمایشگاه شده است.

 

احمدی با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد به تنهایی قادر به برپایی نمایشگاه است گفت: با این وجود اعتقاد ما بر این است که تمامی سازمان‌ها و ادرات و مسؤولان متولی در این امر مشارکت داشته باشند تا نمایشگاه پرباری در استان ارائه شود.

 

این مسؤول برپایی نمایشگاه در سال جاری را قطعی دانست و افزود: بی‌شک در هفته‌های آتی زمان برگزاری قطعی این نمایشگاه اعلام خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که اگر نمایشگاهی خالی از محتوا باشد برگزار نکردن آن بهتر است گفت: باید در نمایشگاه قرآن از بهترین ناشران، آموزه‌های قرآنی و فعالیت‌های دینی و قرآنی استان و کشور رونمایی شود لذا مشارکت جمعی تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله متولیان فرهنگی لازم است.

 

آنچه که در این میان بسیار حائز اهمیت است این است که برگزاری نمایشگاه قرآن که عمده محتوای آن عرضه محصولات فرهنگی، نرم افزاری، انتشارات مکتوب و فعالیت های جانبی است می‌تواند گام مهمی در جهت ترویج فرهنگ قرآنی و مبانی دینی، آشنایی هرچه بیشتر مردم بویژه جوانان و نوجوانان با قرآن و مفاهیم و آگاه سازی آنها  در برابر تهاجم فرهنگی باشد.

 

باید منتظر ماند تا وعده‌های مسؤولان در برگزاری نمایشگاهی با سطح کیفی بالا که نیازمند همکاری، همیاری و همراهی دستگاه های اجرایی و یک کار تیمی منسجم در حوزه های مختلف است آیا رنگ تحقق به خود می‌گیرد یا خیر؟ آیا غبار مظلومیت از کتاب آسمانی در میان شهر و استان قزوین برداشته خواهد شد یا خیر؟

منتظر تحقق وعده مسؤولان خواهیم ماند./955/202/ب3

ارسال نظرات