۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۳۰۳۶۲۰
فرماندار سبزوار خبر داد؛

کنگره بین‌المللی سربداران در آذر ماه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی اعضای شورای سیاست گزاری کنگره بین المللی سربداران با اشاره به هفتصدمین سالگرد قیام سبداران، گفت: یکی از افتخارات سبزوار قیام سربداران است که در 700 سال پیش با مقاومت و ایستادگی مردم اولین حکومت شیعی در کشور شکل گرفت و در این کنگره بین المللی هفتصدمین سالگرد قیام را در سبزوار برگزار می‌کنیم.
احمد برادران فرماندار سبزوار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد برادران، سخنگوی اعضای شورای سیاست گزاری کنگره بین المللی سربداران، پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی، با عرض تسلیت شهادت امام مجتبی(ع) خاطرنشان کرد: سبزوار دومین شهرستان بزرگ استان خراسان رضوی است با حدود 6800 سال قدمت از فرهنگ بالایی برخوردار است.


وی افزود: یکی از افتخارات سبزوار قیام سربداران است که در 700 سال پیش با مقاومت و ایستادگی مردم اولین حکومت شیعی در کشور شکل گرفت و در این کنگره بین المللی هفتصدمین سالگرد قیام را در سبزوار برگزار می‌کنیم.

 

فرماندار سبزوار با اشاره به بزرگانی که در سبزوار بوده اند مانند مرحوم حاج ملا هادی سبزواری و آیت الله عبدالاعلی سبزواری، گفت: مردم سبزوار بسیار متدین و مدین مدار هستند که در 700 سال پیش حاضر شدند برای حفظ دین و اعتقادات خود جان خود را فدا کنند.


وی اظهار داشت: ما از سال 92 این کنگره را شکل دادیم و دکتر جنتی، وزیر ارشاد هم رییس این کنگره هستند؛ فراخوان مقاله داشتیم که تا کنون حدود 120 مقاله واصل شده است و از 80 مقاله انتخاب شده است و به همایش راه پیدا کرده است که در 25 آذر ماه به مدت سه روز این همایش در دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار برگزار خواهد شد.

 

عضو شورای سیاست گزاری کنگره بین المللی سربداران با اشاره به این که محل اصلی وقوع این قیام در منطقه باشتین بوده است، گفت: ما باید این حرکت بزرگ را برای نسل امروز الگو قرار دهیم که مردم حاضر شوند به شهادت برسند ولی دست از اعتقادات خود بر ندارند./843/پ202/ف

ارسال نظرات