۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۳۰۳۶۲۴
آیت الله مهمان نواز:

تأمین رفاه مادی در کنار رشد معنوی مردم از وظایف نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تأمین رفاه مادی در کنار ارتقای بعد معنوی مردم از ضرورت های جامعه اسلامی است، گفت: مردم باید احساس کنند که در سایه دین و نظام اسلامی، چه از نظر معنوی و چه مادی زندگی راحتی دارند.
آيت الله مهمان نواز- ديدار با مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي  آيت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار دبیر شورای فرهنگی و ستاد عالی اقامه نماز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی، از خدمات و فعالیت های این نهاد به ویژه در روستاها و مناطق محروم قدردانی کرد.

 

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از یادگاران ارزشمند امام خمینی(ره) است، اظهار کرد: این نهاد در طول این سال ها همواره منشأ اثر و خدمات قابل توجهی بوده و فعالیت کارکنان و نیروهای آن در زمره باقیات صالحات است.

 

آیت الله مهمان نواز با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از خدمت های بزرگ نظام اسلامی به مردم به ویژه روستانشینان و محرومان است، خاطرنشان کرد: این نهاد در خراسان شمالی تاکنون اقدامات شایسته و فعالیت های چشمگیری انجام داده و خدمات آن در روستاها کاملا مشهود است.

 

وی اضافه کرد: مهم ترین رسالت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تأمین و تهیه مسکن به عنوان ضرورت زندگی مردم است که در این راستا می بایست به اولویت ها و نیازهای مردم به ویژه محرومان توجه بیشتری شود.

 

آیت الله مهمان نواز که مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی نیز هست، بر حذف تشریفات و کاهش بروکراسی اداری در خدمات دهی این نهاد تأکید کرد و افزود: می بایست خدمات دستگاه های مختلف به سهولت و با حفظ کرامت به مردم و مراجعان ارائه شود.

 

وی با بیان اینکه تأمین رفاه مادی در کنار ارتقای بعد معنوی مردم از ضرورت های جامعه اسلامی است، افزود: مردم باید احساس کنند که در سایه دین و نظام اسلامی، چه از نظر معنوی و چه مادی زندگی راحتی دارند.

 

علی محمدی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از خدمات این نهاد در شهرستان های مختلف استان، مقاوم سازی 54 هزار واحد مسکن روستایی و اجرای هزار واحد مسکن شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر خراسان شمالی را بخشی از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان ذکر کرد.

 

وی با بیان اینکه همچنین طی سه سال گذشته سالانه 50 طرح هادی در روستاهای خراسان شمالی اجرا شده است، افزود: اکنون با اجرای 280 طرح هادی در روستاهای استان، در این زمینه به درصد میانگین کشوری رسیده ایم و تا دو ماه دیگر تمامی 708 روستای بالای 20 خانوار استان از سند طرح هادی برخوردار خواهند شد.

 

محمدی با اشاره به اینکه افزون بر این تاکنون 58 هزار جلد سند مالکیت روستایی در خراسان شمالی صادر شده است، خاطرنشان کرد: در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان نیز بیش از پنج هزار مسکن مهر ساخته شده و همچنین در این شهرها بیش از 10 هزار تسهیلات مسکن روستایی اعطا شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی با بیان اینکه هدف بنیاد مسکن خدمت صادقانه به روستاییان و محرومان جامعه است، اضافه کرد: اعتماد به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سبب شده تا افزون بر اجرای طرح های مسکن در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر استان، پروژه های متعدد دیگری نیز از سوی این نهاد در استان اجرایی شده و مردم از آنها بهره مند شوند.

 

وی آماده سازی سایت های مسکن مهر در استان، ایجاد راه دسترسی و آماده سازی گلستان شهر، اجرای 30 کیلومتر راه مرزی در مرزهای گلیل و پرسه سو و غیره را بخش دیگری از خدمات و فعالیت های بنیان مسکن انقلاب اسلامی در استان خراسان شمالی ذکر کرد./9314/202/ب1

ارسال نظرات