۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۳۰۳۶۶۳
وزیر آموزش و پرورش در دامغان:

ترویج سبک زندگی اسلامی در مدارس از ضروریات است

خبرگزاری رسا ـ وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از ساحت‌های اصلی تعریف شده در سند تحول نظام آموزش و پرورش کشور، تربیت اعتقادی و اخلاقی است، نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی باید انسان‌هایی متعهد و معتقد تربیت کند.
وزير آموزش و پرورش در دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در جریان سفر خود به شهرستان دامغان در نشست صمیمی با فرهنگیان و مسؤولان این شهرستان که در محل سالن همایش‌های خوارزمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار شد، با اشاره به این که تهیه و تنظیم سند تحول نظام آموزش و پرورش کشور از سال 82 تا 91 قریب به 10 سال به‌ طول انجامید، اظهار داشت: در این سند ساحت‌ های شش‌گانه تربیتی گنجانده شده است.

 

وی با تأکید بر اهمیت ساحت تربیت اعتقادی دانش آموزان در دستگاه آموزش و پرورش کشور، مباحث دینی را عامل اصلی یکپارچگی ملت بزرگ ایران دانست و افزود: در کنار فرهنگ، ملیت و زبان، مباحث اعتقادی است که نقش حلقه واسط بین اقشار مختلف مردم کشورمان را ایفا می‌کند.

 

فانی با بیان اینکه اشاعه سبک زندگی اسلامی در مدارس از ضروریات است، تصریح کرد: یکی دیگر از ساحت‌های تربیت در حوزه تعلیم و تعلم، تربیت اجتماعی و سیاسی است، آینده‌سازان کشور باید در مدارس و زیر نظر معلمان فرهیخته خود بیاموزند که چگونه زندگی سالم و سربلند در جامعه داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه تربیت هنری، تربیت بدنی و تربیت علمی و فناورانه نیز در سند تحول نظام آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است، افزود: استان سمنان در بسیاری از این ساحت‌ها و شاخصه‌ها دارای رتبه‌های برتر کشور است و بالاخص در مباحث علمی و سطح سواد شرایط بسیار مطلوبی دارد.
 
رکن اصلی آموزش و پرورش نیروی انسانی است 
وزیر آموزش و پرورش نظام تعلیم و تربیت را دارای شش رکن اصلی دانست و افزود: رکن اصلی آموزش و پرورش نیروی انسانی یعنی معلم است، اگر معلم نباشد آموزش و پرورش تعطیل است در حالی‌که با نبود بقیه ارکان به نظام تعلیم و تربیت نقص وارد می‌شود اما حضور و وجود معلم رکن اصلی و کلیدی است.
 
امضای تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و 21 دستگاه اجرایی کشور 
وی خاطر نشان کرد: امسال دولت یک هزار و 340 میلیارد تومان بودجه عمرانی در اختیار آموزش و پرورش قرار داده است و در کنار آن خیران نیک اندیش 800 میلیارد تومان برای امر مدرسه سازی تعهد نموده‌اند که رقمی بیش از 50 درصد کل بودجه عمرانی آموزش و پرورش کشور است. 
 
افزایش 50 درصدی بودجه آموزش و پرورش در دولت یازدهم 
وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش همچنان با کسری بودجه مواجه است، خاطر نشان کرد: بنده به‌عنوان مدیری که تمام عمر کاری‌ام را در دستگاه مقدس آموزش و پرورش صرف کرده‌ام به‌خوبی نسبت به کمبود سرانه مدارس و بسیاری دیگر از مشکلات آنها واقفم و تمام تلاش خود را در مسیر رفع کاستی‌ها به‌کار می‌بندم. 
 
ضرورت ارتقاء منزلت اجتماعی فرهنگیان به‌ویژه معلمان 
وزیر دو کارته دولت یازدهم با تأکید بر ضرورت ارتقاء منزلت اجتماعی فرهنگیان بالاخص معلمان در جامعه گفت: معلمان خود باید در این مسیر پیش‌قدم باشند و فراموش نکنند بر اساس بررسی‌ها امروزه معلمان همچنان رتبه نخست مرجع بودن در جامعه را بین تمامی اقشار به خود اختصاص داده‌اند. 
 
وزیر آموزش و پرورش ارتقاء مدیریت آموزشگاهی را از مهمترین اصول سیاست‌های پنج‌گانه این وزارت‌خانه عنوان کرد و افزود: تمرکز در هر سازمانی مانع خلاقیت و نوآوری می‌گردد، در آموزش و پرورش باید هم اختیارات مدیران مدیران مدارس افزایش یابد و هم به سمت تمرکز زدایی حرکت کنیم.
 
 
گفتنی است، سخنرانی امام جمعه، نماینده و فرماندار دامغان، قرائت خواسته‌ها پیشنهادات و مطالبات فرهنگیان این شهرستان توسط مسعودیان و قصابی‌زاده نمایندگان این قشر، اجرای ترانه‌ای با مضمون شخصیت والای معلمان توسط هنرمند دامغانی حسن حاج عیدی و تجلیل از تعدادی از خانواده‌های شهدای فرهنگی، پیشکسوتان تعلیم و تربیت و جانباختگان این حوزه از دیگر بخش‌های این مراسم بود. /977/پ201/ج1
ارسال نظرات