۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۵
کد خبر: ۳۰۳۷۰۶
استاد حوزه علمیه:

محبت به خدا و اهل بیت سبب سعادت و نورانیت انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که مغز، روح، باطن و حقیقت دین اسلام محبت است، گفت: محبت به خدای سبحان، اهل بیت(ع) و حتی مؤمنان سبب یاری و سعادت انسان ها می شود.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، به مناسبت سالروز شهادت سبط نبی امام حسن مجتبی (ع) شامگاه گذشته مراسمی با حضور علما، روحانیان و عموم مردم در مسجد آیت الله بروجردی استان کرمانشاه برگزار شد.


حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، استاد دانشگاه و حوزه علمیه عنوان داشت: صلوات بر محمد و آل محمد نور رحمت و هدایت را در وجود انسان ایجاد می کند.


استاد دانشگاه اظهار داشت: مغز، روح، باطن و حقیقت دین اسلام محبت است و هرکس به محبت و جذبه محبت خداوند متعال و اهل بیت علیهم السلام دست پیدا کند درب چشم دل و قلوب انسان باز خواهد شد و رزاقی و نعمت های خداوند را می بیند.


وی در ادامه افزود: خداوند خالق هستی و وجود مطلق است، خداوند هر کس که تعدی به حق دیگران کند را ظالم می داند لذا باید حد خداوند متعال را مشخص کرد تا در حد و حق خداوند تصرف نشود.


استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: خداوند نور هستی است و هر جا را بنگریم خدای سبحان را خواهیم دید، قدرت و علم خداوند سبب شده که قدرت و علم دیگران در برابر پروردگار به چشم نیاید.


حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنان (ع) گفت: در هنگام دیدن هر موجود و ذره ای قبل و بعدش و حتی در وجودش خداوند متعال دیده می شود، لذا خداوند به انسان ها می گوید که در وجود خود بنگرید و جز خدا چیزی در خود نمی یابید.


استاد دانشگاه یادآور شد: خداوند همانند دژی محکم است و هر کس به خداوند متعال پناه برد قطعأ از بسیاری از آسیب ها در امان و محفوظ خواهد ماند.


وی با بیان تشریح حال عده ای که خداوند را نمی بینند ابراز کرد: افرادی هستند که وابسته و دلبسته گناهان شده اند اینگونه افراد خدا را نمیبینند و قلبشان تیره و تاریک شده است.


استاد حوزه علمیه در پایان عنوان داشت: گفتن کلمه «لا اله اله الله» نیز شرط و شروطی دارد در غیراینصورت نیروهای تکفیری با گفتن این کلمه مسلمانان را به شهادت می رسانند، از این رو باید اخلاص و بصیرت داشت و اگر اینطور نباشد آثار سویی را به همراه دارد، باید خدا را حاضر و ناظر دید و به این واسطه از گناهان دوری کرد./857/202/ب2

ارسال نظرات