۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۳۰۳۷۴۲
مدیر ستاد ترویج احکام:

12 جلد کتاب احکام برای آموزش و پرورش تدوین می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام علوی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مراکز پاسخگویی به احکام دینی گفت: ما باید درس احکام را به متون آموزش و پرورش اضافه می‌کردیم، گرچه امروز مقدمات آن انجام شده است و ما هم در حال تدوین 12 جلد کتاب احکام از ابتدا تا پایان تحصیلات دانش آموزان هستیم.
ستاد ترويج احکام دين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمد تقی علوی، مدیر ستاد ترویج احکام در نشست «هم اندیشی مدیران مراکز بزرگ پاسخگویی به احکام دینی» که در مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت.

 

وی در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: این مرکز با هدف تربیت طلاب آشنا با احکام دین و پاسخگو به مسائل شرعی از سال 1386 فعالیت خود را آغاز کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: در سال اول، 40 نفر از طلاب، فارغ التحصیل شدند و از آن پس، دوره‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم آمورشی به صورت دو ساله و به ترتیب با عضویت 80 ، 150 ، 100 و 50 نفر از طلاب علوم دینی برگزار شد.

 

مدیر ستاد ترویج احکام خاطرنشان کرد: در این دوره‌های آموزشی، مسائل مستحدثه جدید، بانک‌، بیمه، شرکت و غیره را برای طلاب توضیح دادیم و قواعد فقهیه را به آنان آموختیم.

 

وی ابراز کرد: دوره‌های آموزشی ستاد ترویج احکام بدون هیچ شهریه و مزایای خاصی برگزار می‌شود؛ اما به دلیل اهمیت و ضرورت آموختن مسائل شرعی، ریزش طلاب در طول سال بسیار کم است.

 

حجت‌الاسلام علوی خاطرنشان کرد: ما باید درس احکام را به متون آموزش و پرورش اضافه می‌کردیم، گرچه امروز مقدمات آن انجام شده است و ما هم در حال تدوین 12 جلد کتاب احکام از ابتدا تا پایان تحصیلات دانش آموزان هستیم.

 

وی افزود: کسانی که در این دوره فارغ التحصیل شده‌اند، امروز در دفاتر مراجع و ائمه جمعه مشغول به فعالیت هستند، اما چون ما بودجه مناسبی نداریم، نمی‌توانیم از فارغ التحصیلان خود حمایت چندانی داشته باشیم.

 

مدیر ستاد ترویج احکام بیان کرد: دوره آموزش احکام را برای روحانیان نیروی انتظامی برگزار کردیم و همگی اعتراف کردند که از این دوره آموزشی استفاده بسیاری کرده‌اند.

 

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی احکام دین برای نهادهای حوزوی و غیرحوزوی و نیز جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: تلاش می‌شود این دوره‌های آموزشی و اردوهای علمی در شکارگاه‌ها، قصاب خانه‌ها، مراکز درمانی ناباروری و مراکز دیگر برگزار شود.

 

گفتنی است؛ برگزاری این نشست در راستای ارائه گزارش فعالیت‌های جاری و در دست اقدام مراکز پاسخگویی به احکام دین و به جهت ایجاد هم‌افزایی و جلوگیری از موازی کاری رقم خورد./997/پ202/ف2

ارسال نظرات