۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۳۰۳۸۱۳
امام جمعه نجف:

صلح امام حسن با معاویه کاملا سیاسی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف تأکید کرد که صلح امام حسن(ع) با معاویه کاملا سیاسی بود و نباید آن را عقیدتی و مشروع بخشی به دولت دانست.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد، با اشاره به آغاز پیاده روی میلیونی عاشقان حسینی به سوی کربلا گفت: از وزارتخانه های ذیربط می خواهیم همه تلاش خود را برای خدمت به زائران و برگزاری باشکوه مراسم پیاده روی اربعین انجام دهند. رسانه ها نیز باید حسینی باشند و این رویداد بزرگ را به تصویر بکشند.

 

وی همچنین از مبلغانی که در مسیر پیاده روی اقدام به تبلیغ می کنند، تقدیر و تشکر کرد و اعزام این افراد از سوی دفتر حضرت آیت الله سیستانی را ستودنی خواند.

 

حجت الاسلام قبانچی خدمات ارائه شده از سوی شیعیان به عزاداران را قابل توجه دانست و تصریح کرد: شیعیان قهرمان تاریخ هستند و خدمت به اباعبدالله الحسین(ع) نیز بزرگترین شرف برای عراقی ها به شمار می آید که امروزه در حال ساخت معجزه ای بزرگ و استقبال از میلیون ها عزادار هستند.

 

امام جمعه نجف حمله به مسلمانان و سوزاندن مساجد در غرب را به شدت محکوم کرد و ادامه داد: رسانه ها امروزه میان اسلام اهل بیت(ع) و اسلام اموی تفاوت قائل می شوند و درخواست برای پیگیرد اندیشه تکفیری و وهابی آغاز شده است.

 

وی درباره ادامه جنایت های عربستان علیه یمن خاطر نشان ساخت: گزارش ها نشان می دهد که 23 هزار یمنی به دلیل حمله عربستان علیه این کشور به شهادت رسیده اند.

 

صلح امام حسن مقدمه نهضت عاشورا بود

 

حجت الاسلام قبانچی با اشاره به سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) تأکید کرد: صلح ایشان با معاویه کاملا سیاسی بود و نباید آن را فکری و عقیدتی دانست و به خلافت معاویه مشروعیت نمی دهد. مهمترین دلیل بر این مدعا نیز عدم استفاده از واژه امیرالمومنین از سوی امام حسن(ع) برای معاویه است.

 

استاد حوزه علمیه نجف اظهار داشت: شیعیان هیچگاه با ظالمان و مستکبران صلح فکری و عقیدتی نداشته و تنها از صلح سیاسی و تاکتیکی استفاده کرده اند. انقلاب حسینی و مدرسه امام صادق(ع) و قیام حضرت ولیعصر(عج) از برکات صلح امام حسن(ع) است.

 

وی از سالگرد ارتحال حضرت آیت الله خوئی یاد کرد و گفت: امام خوئی علیه نظام صدام حسین قیام نکرد و می توان گفت که صلح وی سیاسی بود و نباید آن را مشروعیت بخشی به نظام عنوان کرد. وی خواستار بقای نجف و حوزه علمیه بود و آنچه امروز نسبت به حضرت آیت الله سیستانی افتخار می کنیم به امام خوئی بازمی گردد.

 

امام جمعه نجف در پایان از فیلتر شدن سایت های تفرقه انگیز استقبال کرد و گفت: امیدواریم تصمیم مشابهی درباره سایت های مبتذل اتخاذ شود./980/ب901/د

ارسال نظرات