۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۷
کد خبر: ۳۰۳۸۵۰

مفتی مسلمانان صربستان بر لزوم تلاش همگانی برای عدم موفقیت تروریست‎ها تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ مفتی جامعه اسلامی صربستان در بلگراد، گفت: حملات تروریستی که در پاریس اتفاق افتاد با ایمان و ارزش های اسلامی در تضاد است.
مفتي جامعه اسلامي صربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد یوسف اسپاهیچ» مفتی اسپاهیچ روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار رادیو تلویزیون صربستان گفت: پیام مسلمانان در فرانسه که تمام اشکال خشونت و تروریسم را محکوم می کنند، در واقع پیام مشترک تمام مسلمانان جهان است.


مفتی جامعه اسلامی صربستان ادامه داد: ریشه این مشکل که موجب شده بسیاری تفکر دیگری داشته باشند و فکر می کنند که با نام دین می توانند افراد بی گناه را بکشند، این است که در بسیاری از کشورهای اروپایی اسلام را کسانی تعریف و تفسیر می کنند که از خارج می آیند.


وی گفت: نباید اسلام را در فرانسه، کسانی تعریف و تفسیر کنند که از دیگر کشورها آمده اند؛ بلکه باید اسلام را مسلمانانی تفسیر کنند که متولد آن کشور باشند. نیاز است که جامعه اسلامی در هر کشور دارای قدرت و مرجعیت برای تفسیر کردن اسلام داشته باشد که در آن کشور متولد شده باشد و آن کشور را وطن خود بداند.


مفتی جامعه اسلامی صربستان، هدف تروریست را وحشت انداختن در بین مردم دانست و افزود: ما نباید به این افراد اجازه بدهیم که موفق شوند؛ بلکه ما باید خوش بینی خودمان را حفظ کنیم.


وی با اشاره به اینکه نباید این تفکر را داشته باشیم که یک دین بهتر از دین دیگری است، گفت: باید برای صلح دعا کرد و تمامی جامعه های اسلامی در سراسر جهان جنایت در پاریس را محکوم کنند.


قائم مقام رییس العلما و مفتی جامعه اسلامی صربستان در بلگراد در ارتباط با حملات تروریستی در پاریس در جمعه گذشته که در پی آن 130 نفر کشته شدند، گفت: اسلام هیچ ارتباطی با تروریسم ندارد و پس از حملات تروریستی در پاریس، این نگرانی وجود دارد که نگرش نسبت به مسلمانان در اروپا تغییر کند.


یوسف اسپاهیچ همچنین در گفت وگویی با خبرنگار تلویزیون (N1) صربستان پیش تر گفته بود: مردم را دعوت می کنم که از طریق تقوا برای حفظ حسن نیت و خوبی در بین خودمان تلاش کنیم.


جامعه اسلامی صربستان همچنین با صدور بیانیه ای حملات تروریستی در پاریس را شدیداً محکوم کرد.


جامعه اسلامی صربستان در بلگراد نیز در این بیانیه اعلام کرد: در مفاهیم قرآن آمده که به قتل رساندن یک شخص بی گناه، هم وزن کشته شدن تمامی بشریت است.


در این بیانیه همچنین آمده است: مسلمانان صربستان این اقدام تروریستی را یک عمل خشونت آمیز می دانند که نمی تواند بخشی از ایمان ما باشد و نه راهی که اسلام به ما در هنگام حل و فصل مشکلات آموخته است./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات