۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۳۰۳۸۹۵
مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان:

ورزشکاران سفیران فرهنگ قرآنی در جهان هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با بیان این‌که ورزشکاران به عنوان مبلغان قرآنی در جهان هستند، گفت: امروز پیام قرآن به جهان مخابره شده است.
اميني ورزش و جوانان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسعود امینی، مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری،  پیش از ظهر امروز در اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در مجتمع فرهنگی 29 بهمن تبریز، اظهار داشت: انجام وظیفه در حوزه آرمان های امام راحل و شهدا امروز در شرایط کنونی لازم توجه است.


وی شهید فهمیده را با اشاره به بیانات امام راحل نتیجه آموزه های اسلامی دانست و ابراز داشت: امروز سؤالی که مطرح است این‌که چرا بزرگترین مسجد در روسیه ساخته می شود و چرا اسلام در جامعه اروپایی امروز توسعه و گسترش می باید.


امینی امام را حل را احیا کننده دین اسلام در عصر امروز عنوان کرد و گفت: امام راحل چگونه با آرامش به وظیفه خود عمل کرد و سبب احیای اسلام در جهان امروز شد؟ امروز وظیفه ما در این جهان چیست؟ باید به این مسؤولیت عمل کرد.


وی با اشاره به دومین دوره مسابقات قرآن، ورزشکاران و جوانان، افزود: این مسابقات که دارای برکات بوده و سبب ساز ترویج فرهنگ قرآنی در میان ورزشکاران و جوانان می باشد به همت اوقاف و همکاری این نهاد اجرا شد.


امینی هدف از این مسابقات را تربیت قرآنی عزیزان جوان در حوزه ورزش و جوانان عنوان و تصریح کرد: امروز فرهنگ و ارزش های قرآنی مورد توجه جهانی قرار گرفته است و ورزش و ورزشکاران در مسابقات جهانی این فرهنگ را ترویج و اشاعه می دهند.


وی با اشاره به یک نمونه از این تبلیغ ورزشکاران در زمینه قرآن، اذعان داشت» سه هفته قبل لوگو قهرمان تکواندو در مسابقات  تکواندو در انگلستان حضور داشت، پدر وی از تیم تکواندو خواست تا در هر کجا که فرزندش با جوانان ایرانی حضور داشت، فرزند وی را نیز از زیر قرآن رد کند.


مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان  با بیان این‌که امروز پیام قرآنی به جهان مخابره شده است، اذعان داشت: لازن است با بررسی و تحقیق به دنبال عکس العمسل ها در برابر این فرهنگ باشیم تا بتوانیم این فرهنگ را جهانی کنیم.


وی با تأکید بر الگو سازی از مکتب قرآنی، تأکید کرد: امید است با ایجاد یک الگوی تام از فرهنگ قرآنی و محمدی در کشور بتوانیم سبب ساز ترویج و گسترش این فرهنگ در جهان باشیم، قرآن کریم کتاب سعادت دنیا و آخرت بشریت است./854/202/ب2

ارسال نظرات