۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۳۰۳۸۹۸
مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی:

اعجاز قرآنی باید در عرصه عمل اثبات شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مصائبی با اشاره اعجاز قرآن کریم، گفت: لازم است اعجاز قرآن در عرصه عمل اثبات شود.
حجت الاسلام مصائبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مصائبی مدیر کل اوقاف استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز در اختتامیه سی و هشتمین مسابقات قرآنی استانی در تبریز، این مسابقات را زمینه ساز انس و ارتباط با قرآن کریم دانست و اظهار داشت: این مسابقات مورد استقبال بالا قرار گرفت.


وی با بیان این‌که در این مسابقات 5 هزار نفر شرکت کرده بودند، ابراز داشت: از این میان 43 نفر دارای رتبه برتر بوده و ده نفر از میان خواهران و ده نفر از میان برادران به مسابقات کشوری راه خواهند یافت و امید است این تعداد در زمینه قرآن کریم سبب افتخار برای استان آذربایجان شرقی گردند.


مدیر کل اوقاف استان با تأکید بر تدبر در قرآن، انس و قرائت قرآن را زمینه تدبر و فهم مفاهیم قرآنی عنوان و تصریح کرد: ما افتخار می کنیم علم قرآن در دست ما است، و از این رو باید حق قرآن را آنچنان که هست ایفاء کنیم و به یک جامعه قرآنی دست پیدا کنیم.


وی با اشاره به آیه نخست سوره علق و سوم سوره جمعه، ابراز داشت: پیامبر اسلام خود عهده دار قرائت قرآن کریم بود، روش قرآن شیوه آموزش سمعی است، یعنی شنیدن و تکرار بعد از شنیدن است، قرآن آموز لازم است با شنیدن و تکرار مفاهیم قرآن را در درون خود ثابت کرد.


حجت الاسلام مصائبی با اشاره به وفاق جامعه مسلمین در قرآن و هدایت بودن این کتاب، ادامه داد: تمام اندیشمندان آگاه، قرآن را زیر بنای رشد هستی و جوامع بشری می دانند، از این رو مانعی در برابر حاکمیت قرآن وجود ندارد و با سرعت در حال ترویج و رشد است.


وی با بیان این‌که توجه جهان اسلام به قرآن و توسعه از منظر قرآنی در حال رشد و ترقی است، تصریح کرد: ایجاد موسسات قرآنی در جامعه برای زمینه سازی تدبر و ترویج مفاهیم قرآنی، ایجاد رشته های متنوع قرآنی باید با این هدف مورد توجه باشد.


مدیر کل اوقاف استان ادامه داد: ترویج قرآن در دانشگاه ها، تشکیل معاونت های قرآنی و موضوعات دیگر، همه به عنوان پشتیبان و شاخص در تریج این فرهنگ ایفای نقش می کند، مقصود نهایی از تمام این برنامه ها تزریق قرآن و فرهنگ قرآنی است.


وی خاطرنشان کرد: معنا ندارد مؤسسات قرآنی در کنار مجامع فرهنگی بی ربط دیده شود و همچنین کتبی طراحی شود که رابطه با دروس دیگر برقرار نکرده باشد، آنچه باید مورد نظر باشد آن است که سیستم امروز در جامعه ما باید قرآنی شود.


این استاد حوزه علمیه تبریز با بیان این‌که تا کی باید اعجاز کلام وحی مورد سوال باشد و تنها و فقط در مقام نظر پاسخ گویی صورت گیرد و اعجاز این کتاب شریف در عمل مشاهده نشود لازم است اعجاز این کتاب شریف در عمل و بستر جامعه مشاهده گردد.


وی با اشاره به اعتقاد به معجزه الهی بودن قرآن و دعوی صدق نبوت پیامبر اسلام(ص)، خاطرنشان کرد: اگر به معجزه بودن قرآن اعتقاد داریم و آن خارق العاده می دانیم ، آیا آن را با جان وجدان کرده ایم و درک کرده ایم؟



وی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم با حرکت های عمومی و توجه بیشتر به قرآن و رسوخ آن در دل ها و در میان خانواده همراه با قرائت قرآن که مقدمه تدبر در قرآن است؛ زمینه جامعه قرآنی را ایجاد کنیم، قرآن کریم باید در عالم حقیقت اعجاز خود را نشان دهد./854/202/ب3

ارسال نظرات