۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۳۰۳۹۶۶
حجت‌الاسلام شکری:

تجمع میلیونی اربعین سبب اشاعه فرهنگ حسینی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه حضور میلیونی زائران اربعین حسینی در کربلا نشان از عزت اسلام و مسلمانان است، گفت: این حضور پیام مهمی برای دشمنان اسلام ناب دارد.
پياده روي اربعين

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی شکری در خلال بازدید از نمایشگاه بزرگ عاشورا در شاهرود، بیان داشت: قیام امام حسین(ع) و یاران باوفایش برگرفته از ارزش های والایی چون جهاد، امر به معروف و نهی از منکر و همه خوبی ها است که همه می توانند از آن برای خود الگوسازی کنند.

 

وی با بیان این که اربعین حسینی یکی از روزهای بزرگ الهی است امروز ملت های دنیا شاهد این عظمت اسلام و دلباختگی مردم به ائمه بویژه امام حسین (ع) هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین گفت: نهضت عاشورا برای رساندن ندای مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش پیام رسانانی دارد که در رأس آن حضرت امام سجاد(ع) و زینب کبری (س) قرار دارد.

 

شکری تاکید کرد: امروز کربلا کانون توجه بسیاری از ملت ها قرار دارد و اجتماع بزرگ جهانی دوستداران اهل بیت(ع) در ایام اربعین نشان از وحدت پیروان مکتب آن حضرت است.

 

وی افزود: حضور میلیون ها زائران در کربلا نشان از دلدادگی، عشق و علاقه قلبی به خاندان عصمت و طهارت(ع) است.

 

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان سمنان با بیان اینکه هدف قیام و نحوه قیام امام حسین(ع) منحصر به فرد بوده و امام به خاطر مظلومیتش چهره‌ای شناخته شده در جهان است، گفت: حضور گسترده شیعیان و مسلمانان در اربعین امام حسین(ع) باعث می‌شود که چهره امام برای جهانیان بیشتر شناخته شود.

 

شکری با تاکید بر اینکه عزاداری امام حسین‌(ع) باعث تقویت روح معنوی و ارزش‌های اسلامی در جامعه می‌شود، بیان داشت: نهضت عاشورا نه به‌عنوان یک واقعه تاریخی محض بلکه به‌عنوان یک باور مذهبی برای تشیع، محور بسیاری از حرکت‌ها و خیزش‌های فکری سیاسی بوده است.

 

وی افزود: آنچه در محافل عزاداری سرور و سالارشهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) برای شیفتگان و عاشقان آن حضرت حائز اهمیت است تبیین و روشنگری جریان های حق و باطل است.

 

این نمایشگاه به همت هیئت شهدای روستای بدشت تا پایان ماه صفر در مکان خیابان عاطفی شاهرود «آبشار» دایر است./1325/د101/ف

 

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی 

ارسال نظرات