۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۳۰۳۹۸۳
عضو هیأت علمی دانشگاه مفید قم:

برای اداره حکومت اسلامی باید بر مشترکات حوزه و دانشگاه تکیه کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه مفید با بیان اینکه حوزه و دانشگاه دو نهاد آموزشی و تربیتی با ماهیت و اهداف متفاوتی هستند، گفت: البته مشترکات زیادی با هم دارند و باید بر مشترکات تأکید کرد تا بشود با همکاری این دو نهاد برای اداره حکومت اسلامی استفاده کرد.
حجت الاسلام مير موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی میرموسوی، عضو هیأت علمی دانشگاه مفید قم، در نشست علمی وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه مفید قم برگزار شد، با بیان این که این سومین نشست از سلسله نشست‌های وحدت حوزه و دانشگاه است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با رهبری بی نظیر خود موجبات نظام اسلامی زمینه وحدت این دو نهاد را فراهم آوردند و شهدای گران‌قدری مانند شهید مطهری، بهشتی و مفتح وحدت این دو نهاد را پایه ریزی کردند.


وی ادامه داد: حوزه و دانشگاه دو نهاد آموزشی و تربیتی با ماهیت و اهداف متفاوتی هستند که مشترکات زیادی با هم دارند و باید بر مشترکات تأکید کرد تا بشود با همکاری این دو نهاد برای اداره حکومت اسلامی استفاده کرد.

 

استاد دانشگاه مفید افزود: حوزه یک نهاد سنتی و دانشگاه یک نهاد جدید است؛ حوزه هدفش آموزش و تریت افرادی است که به دنبال گسترش تعالیم و ارزش‌های دینی در جامعه هستند و دانشگاه عهده دار تربیت افرادی در علوم انسانی و تجربی است که بتوانند علم روز را بیاموزند و برای پیشرفت کشور کمک کنند.


وی با بیان این که  بحث وحدت حوزه و دانشگاه که در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی مطرح است، خاطرنشان کرد: امروز حدود چهار دهه از انقلاب می‌گذرد و ما در جایگاهی هستیم که باید عملکرد آن را ارزیابی کنیم و افق آینده را ترسیم کنیم.


حجت الاسلام میر موسوی وحدت میان حوزه و دانشگاه را به دو نوع منفی و مثبت تقسیم کرد و اظهار داشت: وحدت منفی به این معنی است که این دو نهاد در راه تخطئه و نفی یکدیگر نباشند و وحدت مثبت به این معنی است که این دو نهاد در راستای تعامل با هم حرکت کنند و امام هم در فرمایشاتشان به هر دو بعد اشاره کرده‌اند./843/پ203/ف

ارسال نظرات