۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۳۰۴۱۱۶
حجت الاسلام نبویان در جمع طلاب اصفهان مطرح کرد؛

«تعامل و نفوذ» استراتژی جدید دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی/ چرا مسببین کرسنت دستگیر نمی شوند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ گسترده در کشور گفت: دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که به جای تقابل با ما باید از طریق تعامل و مذاکره در کشور نفوذ کنند، نفوذ فکری و فرهنگی خطرناکترین بخش پروژه نفوذ دشمن است.
حجت الاسلام نبويان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید محمود نبویان، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون اصفهان در مدرسه علمیه دارالحکمه، به بررسی استراتژی نفوذ دشمن پس از برجام و با استفاده از شرایط به وجود آمده پرداخت.

 

عضو فراکسیون روحانیت مجلس با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر مسأله نفوذ دشمن گفت: پروژه نفوذ دشمن خطرات بسیاری را متوجه کشور ما و انقلاب اسلامی می‌کند، طلاب و روحانیون باید به این مبحث توجه داشته باشند و در آینده آن را پرورانده و در جامعه مطرح و به وظایف خود پیرامون این موضوع عمل کنند.

 

وی با بیان این‌که تا اندکی پیش از توافق ژنو آمریکا دو استراتژی علیه ایران داشت، افزود: استراتژی اول در زمان بوش پسر بود، استراتژی دوم تا ابتدای توافق ژنو بود، قدر مشترک هر دو استراتژی تقابلی علیه ملت ایران بود، اما در استراتژی نخست ایران با توجه به توانمندی‌هایش در راه اهداف خود و پیشرفت‌هایش گام برمی‌داشت و دشمنان در استراتژی اول به صورت سلبی با ایران تقابل داشتند اما ما اهداف خود را پیش می‌بردیم.

 

حجت الاسلام نبویان خاطرنشان کرد: استراتژی اول در برابر ایران شکست خورد و به همین دلیل دشمن به سراغ راهبرد دوم خود رفت، استفاده از ابزار فشار، نشانه گیری منابع قدرت ایران، قرار دادن مردم از طریق فشار در برابر نظام استراتژی و راهبرد دشمن علیه کشور ما است؛ یکی از ابزارهای فشار آمریکا تهدیدهای نظامی بود که ملت ایران از آن هراسی نداشتند، ابزار فشار بعدی فتنه سال 78 و کودتای سال 88 بود که ضربات بزرگی را به کشور وارد کرد اما دشمن به هدف اصلی خود نرسید.

 

رسانه‌ها و فضای مجازی بخشی از برنامه‌های دشمن علیه کشور ما هستند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تحریم‌های شدید و استفاده از رسانه و فضای مجازی را از دیگر ابزار فشار دشمن دانست و تصریح کرد: بزرگ ترین منبع قدرت ایران مردم بصیر و هوشمند این کشور هستند، اقتصاد ایران یکی دیگر از منابع قدرت ایران است، بدترین تحریم‌ها علیه ایران اتخاذ شد که به قول خودشان فلج کننده بود، ضربات سنگینی وارد کردند اما به موفقیت نهایی دست پیدا نکردند.

 

وی با اشاره به اسلام ناب به عنوان بزرگ ترین منشأ و منبع قدرت ایران اسلامی، اظهار کرد: اسلام به قرائت سیدالشهدا بزرگ ترین منبع الهام بخش این ملت است، هشت سال صدام به پشتوانه بسیاری از کشورهای جهان نتوانست به موفقیت دست پیدا کند، در دوران دفاع مقدس صدام به پشتوانه آمریکا و اروپا هر تلاشی از دستش برمی‌آمد انجام داد اما نتیجه نگرفت و این سندی است بر این‌که رابطه با غرب موجب پیروزی نمی‌شود، ما در دفاع مقدس تحریم بودیم و دستاوردهای بزرگی داشتیم.

 

حجت الاسلام نبویان اقتدار ایران اسلامی را یکی دیگر از منابع قدرت ذکر کرد و افزود: توانایی دفاعی و موشکی ما از دیگر منابعی است که دشمنان را عقب رانده است و آنها تلاش می‌کنند تا با ابزار فشار این منابع را از بین ببرند، یکی از اهداف دشمن عقب نگاهداشتن ایران در زمینه‌های علمی است که نتوانستند در این زمینه موفقیتی داشته باشند و ما شاهد رشد بالا در تولید دانش و مقالات علمی در کشور بودیم، طی هشت سال دولت قبل به رتبه 16 دنیا رسیدیم و در این دو سال دولت یازدهم رشد علمی متوقف شد و حتی سقوط کرد.

 

حاکمیت اندیشه‌های سیاسی در دانشگاه‌ها موجب عقب ماندگی علمی کشور شده است

وی حاکمیت اندیشه سیاسی در دانشگاه‌ها را علت عقب ماندگی علمی کشور دانست و گفت: دشمنان در اهداف خود در زمینه عدم پیشرفت علمی و هسته‌ای کشور شکست خوردند، بسیاری از دستاوردهای هسته‌ای من جمله رآکتور اراک که قرار است نابود شود در اوج تحریم‌ها ساخته شدند، ما در گذشته یک زنجیره کامل برای غنی سازی یکی دو درصد نداشتیم اما در هشت سال دولت نهم و دهم به غنی سازی بیست درصد رسیدیم و ده تن اورانیوم غنی سازی شده داریم.

 

وی با اشاره به اعتراف اوباما مبنی بر عدم موفقیت تحریم‌ها در توقف پیشرفت هسته‌ای ایران خاطر نشان کرد: در توافق وین محدودیت‌های ما از هشت سال شروع و تا تحریم‌های الی الابد ادامه دارد، به ظریف و عراقچی گفتم چه کسی به شما اجازه داده است که برای تمام نسل‌های آینده کشور تصمیم بگیرید، دشمن با بمباران نمی توانست ما را متوقف کند اما با توافق هسته‌ای توانست این کار را انجام دهد.

 

حجت الاسلام نبویان نفوذ را یکی از دیگر اهداف دشمن برشمرد و اظهار کرد: نفوذ و قدرتمندی در منطقه از اهداف مهم دشمن است، دشمنان بر قدرت ایران در منطقه اعتراف می‌کنند اما برخی مسؤولان دستگاه سیاست خارجه در برابر آمریکا دست‌هایشان را بالا بردند در حالی که ما آنها ر ا در عرصه‌های مختلف شکست داده بودیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: استراتژی جدید دشمن تعاملی است نه تقابلی، دشمنان در این استراتژی مؤدب و باکلاس و باهوش می‌شوند اما مردم خودمان باید بروند به جهنم، به فرانسه باید بلافاصله تسلیت گفت اما مردم مظلوم لبنان که هم کیش و دین ما هستند اهمیتی ندارند، سیاست سوم دشمن بر این مبنا است که تقابل را به صورت تعامل جلوه دهند و در ادامه آن با مذاکره نفوذ کنند و در نهایت به سرنگونی دست پیدا کنند.

 

توافق هسته‌ای برای غرب مقدمه تغییر در رژیم ایران است

وی با اشاره به هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب نسبت به نفوذ دشمن گفت: غربی‌ها معتقد هستند توافق هسته‌ای تنها راه تغییر رژیم ایران است، رهبر معظم انقلاب 21 روز قبل از توافق وین در دیدار با کارگزاران کشور نکات مهمی را فرمودند، ایشان فرمودند آمریکا به این توافق احتیاج دارد، ایشان توافق هسته‌ای را یک پیروزی بزرگ برای آمریکا ذکر کردند، رهبری فرمودند توافق برای آنها پیروزی بر انقلاب اسلامی است.

 

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام تصریح کرد: چه چیزی از توافق فتح الفتوح است درحالی که دشمن آن را تنها راه تغییر نظام ذکر می‌کند، آمریکا در دو سطح منطقه‌ای و داخلی به دنبال استفاده از توافق و نفوذ است، در داخل کشور نفوذ در چند سطح و بعد مختلف مطرح است.

 

وی ادامه داد: نفوذ در نسل جوان ایران یکی از ابعاد پروژه نفوذ دشمن است، جان کری می‌گوید گذشت 15 سال می‌تواند تغییرات زیادی در ایران ایجاد کند و این جوانان که 25 درصد آنها بیکار هستند هر روز برتعدادشان افزوده خواهد شد، صحبت‌های جان کری نشان می‌دهد که پروژه آنها بسیار گسترده و حساب شده است، برنامه آنها این است که اصل نظام از بین برود.

 

حجت الاسلام نبویان حمایت از جریانات غرب‌گرا را یکی دیگر از برنامه‌های دشمن برای پیشبرد پروژه نفوذ ذکر کرد و افزود: رسانه‌ها و مطبوعات آمریکایی در داخل کشور در راستای اهداف آمریکا در پروژه نفوذ عمل می‌کنند، افراطی و تندرو خواندن مردم را این رسانه‌ها از اوباما یاد گرفتند، اولین کسی که مخالفین غرب را تندرو خواند اوباما بود و این رسانه‌ها از ارباب خود تبعیت کردند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی حمایت و تبعیت از آمریکا را مایه ننگ خواند و اظهار کرد: برخی اصلاح طلبان نفوذی‌های دشمن هستند، در مذاکرات گل های زیادی خوردیم و یکی دو گل زدیم، نتیجه سه دو یک دروغ است، حقوق بشر ما بر اساس ملاک‌ها و معیارهای دینی ما است، مذاکره برد برد در این زمینه یعنی از بخشی از ارزش‌ها و عقاید خود عقب نشینی کنیم، اتفاقی که در مذاکرات هسته‌ای رخ داد.

 

خطرناک ترین نوع نفوذ، نفوذ فرهنگی و فکری است

وی در ادامه به بررسی معنای نفوذ پرداخت و تصریح کرد: نفوذ یعنی خارج شدن، نفوذ امنیتی کم اهمیت‌ترین بخش نفوذ است، خطرناک ترین نفوذ در زمینه فکری و فرهنگی است، اولین بخش از نفوذ دشمن تغییر تفکر و نگرش زنان و مردان ما و به ویژه نسل جوان ما است، دستگیری عوامل نفوذ یعنی دستگیری کسانی که با استفاده از ابزار رسانه‌ای که در اختیار دارند تلاش می‌کنند باورها و اعتقادات مردم را دستخوش تغییر کنند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس ضمن تأکید بر خطرات نفوذ فرهنگی و فکری گفت: رخنه در باورهای دینی یکی از اقسام نفوذ است، رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند یکی از خصوصیات حیاط طیبه ایمان به خدا و برائت از طاغوت است، در حقیقت بنابر فرمایش رهبر انقلاب و آیات قرآن کسانی که می‌گویند نباید مرگ بر آمریکا گفت مسلمان نیستند، معنا ندارد کسی مسلمان باشد و بگوید من مرگ بر آمریکا نمی‌گویم.

 

حجت الاسلام نبویان بر لزوم تبیین استکبار ستیزی و اهمیت این مسأله در زمینه مبارزه با نفوذ دشمن توسط طلاب و روحانیون ابراز کرد: ایمان به خدا و کفر به طاغوت باید باهم همراه باشند، هر رسانه‌ای که به سوی آمریکا می‌رود نفوذی است، رهبر معظم انقلاب همواره بر تلاش دشمن برای نفوذ تأکید می‌کنند، دشمنان به دنبال ایجاد خلأ در باورها و ارزش‌ها هستند، رسانه‌های حامی این تفکرات با دلار و یوروهای غربی‌ها تغذیه می‌شدند.

 

تغییر شعارها با حفظ صورت ظاهری از اهداف دشمن است

وی با اشاره به تأکیدات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ابعاد نفوذ دشمن تصریح کرد: در دوران ننگ اصلاحات این مسأله شکل گرفته بود که ایدئولوژی زدایی از مبانی ارزشی صورت می‌گرفت، این پروژه تعطیل شده بود اما امروزه دوباره فعال شده است، ازبین بردن و تغییر شعارها و اهداف با حفظ صورت یکی از دیگر دسیسه‌ها و ابعاد پروژه نفوذ دشمن است، در جنگ نرم دشمن به دنبال استحاله جمهوری اسلامی است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تلاش دشمن برای استحاله فرهنگی اظهار کرد: این‌که رییس جمهور روحانی باشد برای دشمنان مهم نیست، تغییر باورها نسبت به گذشته، حال و آینده و دلسرد کردن نسل جوان از دیگر توطئه‌های دشمنان است، و همه اینها از ابعاد نفوذ فکری و فرهنگی است.

 

وی ادامه داد: بخشی دیگر از نفوذ در زمینه سیاسی است، نفوذ سیاسی از مهمترین ابعاد پروژه نفوذ دشمن است، سرتیم مذاکره کننده می‌گوید ما یا باید مقاومت کنیم یا تعامل داشته باشیم و امروزه نظام به این نتیجه رسیده است که باید با دشمنان تعامل داشته باشیم، این‌که حرف‌های خودشان را از قول نظام می‌گویند کار غلطی است، برخی می‌خواهند القا کنند دیگر مقاومت فایده ندارد، تفکر اینها تفکری غیز از فکر انقلابی و راه و خط امام خمینی است.

 

حجت الاسلام نبویان این‌که توافق هسته‌ای مانع جنگ شد را دروغ خواند و خاطر نشان کرد: این‌که می‌گویند اگر توافق نمی کردیم مشکلات اقتصادی بیشتر می‌شد هم از دروغ‌های دیگر است، مطرح شدن این مسائل یعنی نفوذ دشمن در مراکز تصمیم گیری کشور، رهبری می‌فرمایند برخی بیخیال هستند و سهل انگارند اما بعضی بیخیال نیستند اما سهل اندیشند و عمق مطالب را نمی‌فهمند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم درک و فهم و تفکر صحیح کسانی که می‌گویند امام حسین(ع) با دشمن مذاکره کرد و مذاکره ما با دشمنان ایراد ندارد تصریح کرد: امام حسین(ع) در مذاکره با دشمنان آنها را مورد عتاب قرار دارد، صحبت‌های امام کجا و سیاست لبخند و دست دادن با شیطان بزرگ کجا، این کار بزرگترین خیانت بود اگر از روی علم صورت گرفته باشد.

 

مقصر اصلی پرونده کرسنت وزیر نفت است

وی در ادامه ابراز کرد: چرا قراردادهای نفتی ایران در دوران آقای زنگنه در انگلستان امضا می‌شد، دولت بگوید طی دو سال اخیر چه کسانی به روی دکل‌های نفتی ما کار می‌کنند؟ چرا ایرانی‌ها باید کنار بروند؟ پسر آقای مهاجرانی مالک دکل گم شده بود، در قضیه کرسنت اولین جریمه ما 14 و نیم میلیارد دلار است که مقصر اصلی آن آقای زنگنه وزیر نفت دولت یازدهم است، چرا کسی حرف از کرسنت نمی‌زند و مسببین آن دستگیر نمی‌شوند؟

 

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ امنیتی تصریح کرد: بخدا قسم برخی از مسؤولان معتقد هستند آمریکا قدرتمندتر از خداوند است، ما باید در این شرایط نسبت به مسائل روشنگری داشته باشیم و شرایط را برای مردم تبیین کنیم و ایمان به خداوند داشته باشیم و در راهی که پیش رو داریم ثابت قدم باشیم، وقتی رهبرمعظم انقلاب می‌فرمایند اگر مردم راه امام را فراموش کنند سیلی خواهند خورد معلوم می‌شود که باید هوشیار و بیدار باشیم.

 

ذلت و بدبختی عاقبت رابطه با آمریکا از منظر قرآن است

حجت الاسلام نبویان در ادامه به بررسی عوامل نفوذ در قرآن پراخت و گفت: عاقبت رابطه با آمریکا طبق آیات قرآن چیزی به جز ذلت، بدبختی و شکست نیست، قرآن می‌فرماید کسانی که غیر خدا را برگزینند و آنها را به عنوان سرپرست خود انتخاب کنند نتیجه‌ای جز بدبختی نخواهند گرفت، دشمنان به دنبال نابودی و از بین بردن اسلام هستند و هرگز راضی نمی‌شوند مگر با از بین بردن ما، دشمنان می‌خواهند ما کافر شویم و یا در راه ایمان و اهداف خود سست شویم و اگر موفق نشوند تلاش می‌کنند ما را از نبرد منصرف کنند و اگر در این راه هم موفق نشدند ما را تحریم خواهند کرد.

 

وی در پایان اظهار کرد: نخستین راه نفوذ دشمن در قرآن پذیرفتن تولی دشمنان و کفار است و راه دیگر این است که عوامل آنها ما را از دشمن بترسانند، همانطور که برخی می‌گفتند اگر به توافق نمی‌رسیدیم دشمنان حمله می‌کردند، خطر بسیار بزرگی ما را تهدید می‌کند و باید مواظب باشیم افکار مردم و نسل جوان تغییر نکند تا سیلی نصیب ما نشود./1304/پ200/ج

 

ارسال نظرات