۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۰۴۲۸۳
روحانی جانباز دفاع مقدس:

تبیین منش شهدا دستاوردهای دفاع مقدس را از انحرافات مصون می‌دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم در تبیین راه‌های مصونیت ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس از انحرافات، گفت: مردم را با منش شهدا و ایثار گران آشنا کنیم چراکه بسیاری از اوقات کارهای آنان برای مردم قابل تصور نیست؛ بنابراین باید عملکرد آنها را به صورت ملموس برای مردم بیان کرده و وعده‌های الهی و اعتماد و توکلی که مایه دلخوشی رزمندگان در آن دوران سخت بود را بازگو کنیم.
دفاع مقدس

حجت الاسلام مهدی باطنی، استاد مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) و از جانبازان دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هفته بسیج در تبیین چگونه زنده نگاه داشتن فرهنگ دفاع مقدس و حفظ آن از تحریفات، اظهار داشت: مهمترین عملی که می توان برای زنده نگاه داشتن این فرهنگ، انجام داد آشنا کردن مردم با سیره اهل بیت(ع) و دستورات قرآن و عملکرد شهدا و ایثارگران است.

 

وی ادامه داد: دلیل این که می گوییم باید مردم را با منش شهدا و ایثار گران آشنا کنیم این است که خیلی اوقات کارهای آنان برای مردم قابل تصور نیست و شاید در باور آنها نگنجد، بنابراین باید عملکرد آنها را به صورت ملموس برای مردم بیان کرده و وعده های الهی و اعتماد و توکلی که مایه دلخوشی رزمندگان در آن دوران سخت بود را بازگو کنیم.

 

حجت الاسلام باطنی با اشاره به سربلند بیرون آمدن شهدا و رزمندگان از امتحان جبهه و جنگ، ابراز داشت: شما اگر به لحاظ مادی هم نگاه کنید تمام دنیا در برابر ما بودند که کشوری بودیم که تازه انقلاب کرده و حتی ارتش و لشکر درستی هم نداشتیم اما رزمندگان ما با اتکاء بر خداوند و اهل بیت(ع) توانستند دشمن بعثی را بیرون رانده و از مملکت و اسلام دفاع کنند.

 

وی تبیین فرهنگ دفاع مقدس را امری ضروری خواند و یادآور شد: ما باید به جایی برسیم که اگر خدایی ناکرده دوباره جنگی میان اسلام و کفر شکل گرفت، نیروی های انقلابی و پا به رکابی داشته باشیم.

 

استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به دیدگاه فقهی امام خمینی(ره) در ارتباط با بحث جهاد و دفاع، تصریح کرد: البته از قدیم میان فقها در مسائل مختلف فقهی اختلاف نظر وجود داشته است؛ اما دید امام خمینی(ره) در تمام مسائل بازتر از دیگران بود چرا که عقیده داشت اسلام دینی جامع و کامل است و باید در تمام شئون زندگی مسلمان جاری و ساری شود.

 

وی افزود: به عنوان نمونه در زمان طاغوت هیچ کدام از مراجع تقلید اجازه مطرح کردن بحث امر به معروف ونهی از منکر را در رساله های خود نداشتند؛ اما امام خمینی(ره) به جرأت این بحث را مطرح می کرد به گونه ای که ملاک شناخت رساله امام از مراجع دیگر همین بحث بود که اگر در رساله عملیه ای بحث امر به معروف مطرح شده بود مشخص می شد رساله امام(ره) است.

 

حجت الاسلام باطنی در پایان، خاطرنشان کرد: مباحثی را که امام خمینی(ره) در ارتباط با بحث جهاد یا غیر آن مطرح می کرد هیچ گاه با مخالفت مراجع تقلید دیگر مواجه نمی شد چرا که آنها نیز خود را مطیع ولایت فقیه می دانستند./1330/ت302/ف

ارسال نظرات