۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۳۰۴۲۹۵
کارشناس مسائل مذهبی:

بسیج با داشتن بصیرت معنا پیدا می‌کند/ گسترش فرهنگ دفاع مقدس بر عهده حوزویان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدی بصیرت را ویژگی بارز بسیجیان دانست و گفت: معنای کامل بسیج در یک کلمه، بصیرت است؛ روحانیت در پیروزی انقلاب نقش حساسی ایفا کرد.
حجت‌الاسلام رضا محمدي

حجت الاسلام رضا محمدی، کارشناس مسائل اعتقادی و تربیتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در آستانه هفته بسیج با اشاره به مهم‏ترین ویژگی بسیج اظهار داشت: اگر بخواهیم بسیج را در یک کلمه معنا کنیم، آن یک کلمه بصیرت است.

 

استاد حوزه علمیه قم داشتن بصیرت را لازمه بسیجی بودن دانست و افزود: هر چه بصیرت افراد بالاتر باشد، میزان خلوص این بسیجیان بیشتر است؛ همه یاران امام حسین(ع) در کربلا بسیجی بودند و بصیرت حضرت عباس(ع) از میان همه یاران، بالاتر بود.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) ابراز کرد: آنچه عموی ما، ابوالفضل العباس(ع) را ممتاز می‏کند که همه شهدا به مقامش غبطه می‏خورند، بصیرت است؛ وجه تمایز بسیجیان نیز بصیرت آنان است؛ انسان بدون بصیرت به هر راهی برود، بی‏راهه است.

 

کارشناس مسائل اعتقادی و تربیتی ابراز کرد: گسترش فرهنگ دفاع مقدس در جامعه، بر عهده حوزه و حوزویان است؛ آنچه که نظام جمهوری اسلامی ایران را در مقابل جهان استکبار پیروز کرد، ویژگی فرهنگی و نرم افزاری آن بود.

 

حجت الاسلام محمدی با یادآوری حمایت‏های جهانی از عراق در جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: در جنگ تحمیلی شاهد بودیم که کشور متجاوز به ایران، از سراسر دنیا حمایت تسلیحاتی و مالی می‏شد؛ با این وجود نتوانستند ذره‏ای از خاک این کشور را اشغال کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم به نقش حساس روحانیت در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و اظهار داشت: علما و روحانیون حوزه علمیه نقش عمده‏ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه داشتند، که عامل پیروزی جمهوری اسلامی ایران در این جنگ نابرابر شد./840/ت302/ف

ارسال نظرات