۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۳۰۴۳۶۴
نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام صادق بوشهر مطرح کرد؛

ضرورت فعالیت طلاب بسیجی در مسائل سیاسی و اجتماعی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: یکی طلبه و روحانی باید یک بسیجی باشد و یک طلبه بسیجی باید احساس مسؤولیت کند و در عرصه مسائل سیاسی و اجتماعی حضور داشته باشد.
حجت الاسلام حسين دشتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، مراسم گرامیداشت روز بسیج طلاب و روحانیان و شهید شاخص روحانی، شهید صادق گنجی پیش از ظهر امروز با حضور مسئولین برخی از مسئولین شهرستانی و سخنرانی حجت‌الاسلام حسین دشتی نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام صادق(ع) بوشهر در مدرسه علمیه 14 معصوم(ع) برازجان برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام دشتی در این مراسم گفت: اگر در رأس انقلاب‌های جهان اسلام را نگاه کنیم انسان‌های می‌بینیم که از دل حوزه‌های علمیه برون آمدند.
 
نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به اینکه حوزه علمیه انسان را انقلابی بار بیارد، افزود: هر حرکت اجتماعی، سیاسی و انقلابی در 200 سال اخیر جامعه اسلامی و شیعی و غیر شیعی ظهور کرده است سردمدار آن روحانیت شیعه بوده است.
 
وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) مثل برخی از علما و عرفای که همه وقت خود را در کنج حوزه علمیه می‌گذراندند نبود و نسبت به مستضعفین و جامعه جهانی احساس مسئولیت می‌کرد و همین سبب شد که برای ما الگو شود.
 
امام‌جمعه موقت بوشهر بیان داشت: بسیج به معنی یک سازمان نیست، بلکه یک تفکر و اندیشه است و بسیجی یعنی کسی که در درون مشکلات حضور داشته باشد و موقع نیاز میدان را خالی نکند.
 
نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر اظهار داشت: یکی طلبه و روحانی باید یک بسیجی باشد و یک طلبه بسیجی باید احساس مسؤولیت کند و در عرصه مسائل سیاسی و اجتماعی حضور داشته باشد.
 
حجت‌الاسلام دشتی تأکید کرد: حوزه‌های علمیه را باید به عنوان یک مرکز سیاسی بشناسند، چون حوزه‌های علمیه از مسائل سیاسی و اجتماعی جدا نیست و حضور روحانیت در این عرصه مهم است.
 
وی ادامه داد: شهید گنجی احساس مسؤولیت می‌کند که در مسائل اجتماعی، سیاسی حضور داشته باشد و همین سبب شد وی به میدان مبارزه اعتقادی، سیاسی وارد شود و در نهایت در این راه شهید شود.
 
امام‌جمعه موقت بوشهر اظهار داشت: یکی دیگر از ویژگی‌هایی که نیاز طلبه بسیجی، بصیرت است و باید به مبانی سیاسی اسلام آشنا باشد تا بتواند وارد این مسائل شود و به هجمه‌های سیاسی و فکری علیه اسلام پاسخ دهد.
 
حجت‌الاسلام دشتی افزود: از طلبه بسیجی انتظار می‌رود به جامعه بصیرت دهی کند و آشنایی با تفکرات، جریان‌های سیاسی موجود در جامعه نیاز اساسی می‌باشد و این برای طلاب جز ضروریات است.
 
نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر بیان کرد: حوزه علمیه باید جریانات سیاسی را رصد کند و بداند حضور دولت در عرصه فرهنگ چقدر است و مسؤولیتی دارد.
 
در این مراسم ائمه جمعه برازجان و آبپخش، مسؤول بسیج طلاب استان، حجت‌الاسلام فلاحتی ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون سیاسی امنیتی فرماندار ، ریاست اداره بهزیستی و مادر شهیدان صادق و نادر گنجی حضور داشتند.
 
در پایان مراسم به 3 نفر از طلاب نمونه بسیجی مدارس علمیه برادر و خواهر شهرستان دشتستان هدایایی به‌رسم یادبود به کره بندی از بسیج طلاب حضرت قاسم(ع) مدرسه علمیه سفیران هدایت، عباس باغچه بان از مدرسه علمیه 14معصوم و مریم کره بندی از بسیج طلاب مدرسه علمیه حضرت رقیه(سلام‌الله علیها) و همچنین لوح تقدیر به مادر شهیدان گنجی اهدا شد./846/203/ب2
ارسال نظرات