۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۳۰۴۳۷۸
استاد حوزه علمیه:

عجز و ناتوانی رژیم صهیونیستی در منطقه به دلیل وجود فرهنگ و نهضت حسینی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: نگاه و فعالیت شیعیان به طرح مهدویت که در راستای نهضت حسینی قرار دارد خود سبب ناتوانی و عجز دشمنان در کابینه رژیم صهیونیستی است و تبعیت از این نهضت نشان از عظمت آن و خنثی شدن توطئه‌های دشمن بوده و این خود خار بزرگی در چشم دشمنان اسلام است.
همايش بصيرت حسيني از ديدگاه شهيد مطهري 304378 همايش بصيرت حسيني از ديدگاه شهيد مطهري 304378 همايش بصيرت حسيني از ديدگاه شهيد مطهري 304378

به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسین علایی، استاد حوزه علمیه امروز در همایش بصیرت حسینی از دیدگاه شهید مطهری که به همت تبلیغات اسلامی و شهرداری منطقه بیست شهرری در بیت‌الامیر شهرری برگزار شد، گفت: با گذشت زمان تاریخ نشان داد که نهضت حسینی عامل اصلی اعتدال اسلام و کلمة‌الله است.

 

وی افزود: نگاه و فعالیت شیعیان به طرح مهدویت که در راستای نهضت حسینی قرار دارد خود سبب ناتوانی و عجز دشمنان در کابینه رژیم صهیونیستی است و تبعیت از این نهضت نشان از عظمت آن و خنثی شدن توطئه‌های دشمن بوده و این خود خار بزرگی در چشم دشمنان اسلام است.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: راهپیمایی عظیم روز اربعین نشان از افشای حقیقت نهضت حسینی است و آفتی که این نهضت را تهدید می‌کند، افزوده شدن خرافات به جریان عاشورا است که بعضا در عزاداری‌ها و سخنرانی‌ها مشاهده می‌شود.

 

وی افزود: هدف دشمن از دامن‌زدن به خرافات و انحرافات در عزاداری امام حسین(ع) و انعکاس آن در سطح جهان، دور کردن مردم از درک حقیقت قیام عاشورا است چرا که اگر مردم جهان آن حقیقت را درک کنند قطعا کسی از توطئه‌های دشمن پیروی نخواهد کرد و تحت تأثیر آنان قرار نخواهد گرفت.

 

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: حلقه اتصال همه خوبی‌ها حضرت علی(ع) است اگر شتر خلافت درب خانه امیرمؤمنان(ع) می‌خوابید، امروز تمدن اسلامی و چهره اسلام با حضور معصومین(ع) شکل دیگری به خود می‌گرفت.

 

علائی ابراز کرد: امام راحل درباره آثار شهید مطهری فرمودند من بلا استثناء همه آثار ایشان را تأیید می‌کنم و به جوانان توصیه می‌کنم که آثار این شهید بزرگوار را مطالعه کنند؛ این نشان از تأیید اندیشه‌های شهید مطهری از سوی امام راحل است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ما بصیرت حسینی را در اندیشه‌های شهید مطهری جست‌وجو کنیم قطعا با اندیشه‌های ناب مواجه خواهیم شد و امام حسین(ع) و حماسه او را از منظر صحیح خواهیم شناخت که این آرزوی مسلمانان دلباخته و پاک نهاد و مورد خشم دشمنان کینه توز است./813/202/ب2

ارسال نظرات