۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۹
کد خبر: ۳۰۴۴۸۶
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

ضرورت آموزش مهارت‌های سبک زندگی در مراکز علمی کشور / عدم مهارت در حل اختلافات خانوادگی علت اصلی طلاق است

خبرگزاری رسا ـ حجت اسلام حسینی اراکی با اشاره به ضرورت آموزش مهارت‌های زندگی در مراکز علمی کشور گفت: متأسفانه در مدرسه‌ها و دانشگاه‌های کشور، مهارت‌های سبک زندگی برای تشکیل خانواده پایدار، آموزش داده نمی‌شود و این مسأله باعث اختلاف‌های خانوادگی می‌شود.
حسيني اراکي حسيني اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، امشب در مراسم سوگواری حسینی(ع) که در مسجد زین‌العابدین(ع) منطقه چهارمردان قم برگزار شد، به بیان ضرورت و تقویت برقراری روابط اجتماعی در جامعه پرداخت و گفت: مهم‌ترین شاخصه زندگی تعامل و ارتباط با دیگران بوده و دستوارت و احکام اسلامی مردم را به روابط و رفتارهای اجتماعی مناسب با هم دعوت کرده است.

 

حجت الاسلام حسینی اراکی بیان کرد: در آموزه‌های اسلامی در عرصه‌های کسب و کار؛ تعلیم و تربیت و زندگی خانوادگی، توصیه‌های بسیاری به رعایت اخلاق و رفتارهای اجتماعی مناسب شده است.

 

وی روابط اجتماعی صحیح را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها انسان مؤمن بیان کرد و گفت: انسان مؤمن در برخوردها و تعامل‌های اجتماعی خویش با مردم به‌ گونه‌ای رفتار می‌کند که اطمینان و اعتماد دیگران را به دست آورد و این مسأله سبب تفاهم و همدلی و همزیستی مصالحت آمیز در جامعه می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه قم در ادامه سخنانش زبان و گفتار را مهم‌ترین ابزار ارتباط‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: بیشترین خطاها و گناهان با گفتار انجام می‌شود، اما مردم کمترین مراقبت‌ها را در کنترل زبان خویش دارند و در روایتی از امام باقر(ع) آمده است که «کلید تمام خوبی‌ها و شرها و آفات زندگی زبان انسان است».

 

حجت الاسلام حسینی اراکی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در خانواده‌های ایرانی وجود دارد این است که با رفتارهای صحیح برای برطرف کردن اختلاف‌های زندگی خویش اقدام نمی‌کنند و بیش از 76 درصد از طلاق‌ها در کشور به این سبب است که همسران مهارت­های لازم را برای حل مشکلات خانوادگی با گفتارهای صحیح ندارند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنانش ابراز کرد: یک محقق اتریشی پس از 45 سال پژوهش علت اصلی طلاق در میان خانواده‌ها را عدم توانایی مهارت حل اختلافات خانوادگی با گفتار نرم و صحیح و نداشتن روابط مناسب زناشویی دانسته است.

 

حجت اسلام حسینی اراکی به ضرورت آموزش مهارت‌های زندگی در مراکز علمی کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه در مدرسه‌ها و دانشگاه‌های کشور، مهارت‌های سبک زندگی برای تشکیل خانواده پایدار آموزش داده نمی‌شود و این مسأله سبب به وجود آمدن اختلاف‌های خانوادگی خواهد شد./998/پ202/ف2

ارسال نظرات