۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۳۰۴۵۳۵
آیت‌الله طبرسی در دیدار مسؤول ستاد برگزاری نکوداشت علامه حسن‌زاده آملی:

بزرگداشت فقهای دینی ترویج خدامحوری است/ تبیین بعد علمی و اخلاقی علامه حسن زاده ضرورت دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که بزرگداشت علما و فقها، ترویج خدامحوری در جامعه اسلامی است، گفت: باید از داشته های گران قدر خود به منظور آشنایی بیش از پیش جوانان با عالمان بهره گیریم.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مسؤول ستاد برگزاری نکوداشت آیت الله حسن زاده آملی با بیان این که برای برگزاری مراسم بزرگداشت این شخصیت برجسته دیر اقدام شده است، گفت: عالمانی همچون آیت الله حسن زاده آملی در جهان اسلام کم نظیر هستند که باید بیشتر قدر آنها دانسته شود.

 

وی با بیان این که انتظار داریم مراسمی در شأن و جایگاه حضرت آیت الله حسن زاده آملی برگزار شود، افزود: از آنجایی که مازندران مهد عالم و عالم پرور است نیاز بود این اتفاق بسیار مهم بیفتد، به همین دلیل کار، کار خوبی است باید مقدمات آن حساب شده باشد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که آیت الله حسن زاده آملی شخصیت بسیار ارزشمندی در جهان اسلام به شمار می روند، ادامه داد: آیت الله حسن زاده آملی با تألیف و نوشتن 180 عنوان کتاب یک شخصیت کاملاً علمی به شمار می روند که لازم است جایگاه این عالم وارسته بیشتر برای جامعه امروز تبیین شود.

 

وی با اشاره به این که بزرگداشت علما و فقها، ترویج خدامحوری در جامعه اسلامی است، گفت: باید از داشته های گران قدر خود به منظور آشنایی بیش از پیش جوانان با عالمان بهره گیریم.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که تبیین بعد علمی و اخلاقی شخصیت علامه حسن زاده یک ضرورت و اصل اساسی است، خاطرنشان کرد: نباید مفاخر و رجال بزرگ ما به دلیل اطلاع رسانی نا مناسب نا آشنا بمانند و باید در برگزاری چنین همایش های ارزنده ای همت و اقدامی خاص صورت گیرد تا همگان این بزرگواران را بشناسند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سابقه مازندران در پذیرش حکومت علوی و ولایت مداری مردم این استان، تصریح کرد: مردم این دیار در سه دهه اخیر نیز همواره در مسیر آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی بوده و هستند.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که جایگاه علوی و ولایت مداری مازندرانی ها باید بیشتر برای جامعه تبیین و بیان شود، ادامه داد: دیار طبرستان همواره مهد عالمان و بزرگان دینی بوده است.

 

نماینده مردم مازنمدران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که بزرگان دینی در گذشته و حال پشتوانه خوبی برای مازندران بوده و هستند، ادامه داد: حضرات آیات جوادی و حسن زاده آملی در عرفان و فلسفه بی نظیر و از جایگاه گرانقدری برخوردار هستند.

 

امام جمعه ساری با بیان این که برگزاری چنین کنگره هایی در حقیقت معرفی شخصیت های بزرگ به نسل جوان جامعه است، یادآورشد: با برگزاری همایش های بزرگداشت برای چنین شخصیت هایی افزون بر احیای شخصی آن بزرگوار می توانیم به جوانان بفهمانیم که چه سرمایه نهفته ای داشته و داریم.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ما باید علمای گذشته را خوب معرفی کنیم که فرهنگ و هویت ما زنده شده و ثمرات و برکات گرانقدری دارد.

 

وی با اشاره به شخصیت والای حضرات آیات جوادی و حسن زاده آملی، خاطرنشان کرد: امروز بسیار خوشحال هستیم که حضرات آیات جوادی و حسن زاده آملی در زمان حیاتشان شناخته شده و معروف هستند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اعتماد عمیق مردم به علما و روحانیت گفت: استقبال و علاقه مردم نسبت به روحانیت مبنای اعتقادی دارد.

 

امام جمعه ساری با اشاره به نقش علما و روحانیت در صیانت از احکام و شریعت اسلام تصریح کرد: روحانیان با تمسک به اهل بیت(ع) همواره در حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی فداکاری کردند.

 

وی با بیان این که مردم، علما و روحانیت را شناسنامه نظام می‌دانند، گفت: با وجود همه توطئه افکنی‌های دشمنان علیه روحانیت؛ اما اعتماد و علاقه مردم به این قشر تأثیر‌گذار جامعه اسلامی هر روز بیشتر می شود.

 

رییس شورای حوزه علمیه مازندران به شخصیت عالمان دین در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که نقش روحانیت مبارز و دینی سبب تثبیت اهداف نظام اسلامی در جهان شده است، افزود: ملت همواره علما و روحانیت را مورد اعتماد و وثوق خود دانسته و از آنان حمایت می‌کنند./950/201/ب1

ارسال نظرات