۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۰۴۵۶۶
آیت الله شبستری:

مسأله برجام جدای از ارتباط با آمریکا است/ بزرگداشت ایام الله انقلاب تجدید میثاق با امام راحل و شهدا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: انقلاب اسلامی شاهد ایامی بزرگ و ارزشمند است که بزرگداشت آن ها نشان از حیات انقلاب است، بزرگداشت ایام الله انقلاب تجدید میثاق با امام راحل و شهدا است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، ظهر امروز در جمع کمیته سیاستگذاری گرامیداشت 9 دی و دهه فجر، اظهار داشت: انقلاب اسلامی شاهد ایامی بزرگ و ارزشمند است که بزرگداشت آن ها نشان از حیات انقلاب است.


وی بزرگداشت ایام الله را شکرگزاری در مقابل نعمت الهی عنوان و تصریح کرد: قرآن کریم در بسیاری از آیات دعوت به شکرگزاری از نعمت های الهی می کند، بزرگترین نعمت الهی را می توان نعمت استقلال و آزادی در کنار اقتدار کشور دانست.


عضو خبرگان رهبری حضور گ
سترده مردم در انتخابات کشور را نشان از مردم سالاری این نظام خواند و افزود: وضعیت فرهنگی کشور پیش از انقلاب قابل مقایسه با بعد از انقلاب نمی باشد، امروز به برکت انقلاب شاهد صدا و سیمای مطلوب و طاهر هستیم.


وی با اشاره به شرایط ایران در زمان سلطنت پهلوی، اذعان داشت: تشرف رییس جمهور روسیه بدونه فاصله و بی درنگ از فرودگاه به محضر رهبر معظم انقلاب نشان از عظمت بین المللی انقلاب است و حال آنکه پیش از انقلاب کشور در میان ابر قدرت ها جایگاه و اهمیتی نداشت.


امام جمعه تبریز امنیت و شرایط اقتدار کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: ایران اسلامی نه تنها امنیت خود را تحقق بخشیده، تأثیر گذار در مسائل منطقه و جهان است، امروز مشکلات منطقه به اذعان ابر قدرت ها بدونه حضور ایران اسلامی حل نخواهد شد، این نشان از افزایش قدرت ایران بعد از انقلاب است.


وی با بیان این‌که اکثریت مردم با انقلاب، ولایت و ارزش های امام راحل همراه و همدل هستند، گفت: اکثریت مردم کشور علاقهمند به انقلاب است، بزرگداشت دهه فجر لازم است بر اساس موارد مذکور بزرگتر و با شکوه تر برگزار شود.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) 8 و 9 دی را مظهر و نماد بصیرت و دشمن شناسی ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: جریان فتنه 88 به قصد براندازی نظام اتفاق افتاد، فتنه 88 در طول هشت ماه کشور را به آشوب کشاندند که در نتیجه 8 و 9 دی توطئه عظیم دشمن را خنثی کردند.


وی با تأکید بر زنده نگه داشتن سالروز 9 دی، تصریح کرد: توطئه ها و فتنه 88 با سعه صدر رهبری و با هدایت های مقام ولایت خنثی شد و مردم با حضور حماسی خود در 9 دی صفحه جدیدی را در تاریخ به یادگار گذاشتند و توطئه دشمن را خنثی کردند.


آیت الله شبستری برجام و توافق هسته‌ای را مورد اشاره قرار داد  و ادامه داد: برجام مسأله جدای از ارتباط با آمریکا است، آمریکا شیطان بزرگ بوده و بر نگرش امام راحل در خصوص استکبار جهانی و آمریکای شیطان استوار بوده و ثابت قدم هستیم.


وی با اشاره به شکوه برگزاری
سالروز 13 آبان، خاطرنشان کرد: روز 13 آبان روز حضور محصلان و دانشجویان کشور بود؛ از این رو جواب اصلی و دندان شکن مردم که اکثریت مردم حضور خواهند داشت برای سالروز 22 بهمن به ودیعه گذاشته شده است.


امام جمعه تبریز با تأکید بر استکبار ستیزی، ادامه داد: قانون اساسی کشور استکبار ستیزی را برای ما مشخص و تکلیف کرده است،  برگزاری انتخابات در سال جاری مزید علتی بر برگزاری باشکوه مراسمات بزرگداشت های انقلابی است.


وی انتخابات را نمایش قدرتی در برابر بیگانگان و استکبار جهانی عنوان و تصریح کرد: بزرگداشت ایام الله انقلاب در حقیقت تجدید میثاقی با امام راحل، شهدا و رهبری است، در سال جاری به سبب شرایط موجود لازم است باشکوه تر برگذار شود./854/202/ب3

ارسال نظرات