۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۳۰۴۵۹۲
یکی از علمای لبنان:

برخی رسانه‌ها به دنبال ایجاد آتش افروزی میان شیعه و اهل تسنن هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت با تاکید بر ضرورت مواجهه فکری با دشمنان اسلام خاطر نشان کرد که برخی رسانه‌ها به دنبال آتش افروزی میان شیعیان و اهل تسنن هستند.
سيد علي فضل الله امام جمعه بيروت لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت، در دیدار با شخصیت های علمی و فرهنگی لبنان در دانشکده تحقیقات اسلامی در دانشگاه المقاصد بیروت، بر لزوم ثمر بخشی مذاکرات در حال اجرای بین طرف های سیاسی تاکید کرد.

 

وی افزود: تمام گروه های سیاسی باید تلاش کنند که بستر فتنه را در کشور با اختلافات سیاسی مهیا نکرده و خواسته یا ناخواسته در پازل نقشه های دشمن نقش آفرینی نکنند.

 

این روحانی لبنانی تاکید کرد: یکی از چالش های مذاهب اسلامی جامعه لبنان، احساس بیگانگی نسبت به مسائل سیاسی است. در دنیای امروز هر مذهبی یک وجهه سیاسی در کشور دارد و توجه مسلمانان به جایگاه سیاسی خود در کشور امری بسیار حایز اهمیت است.


امام جمعه لبنان اظهار داشت: تمسک به اصل وحدت برای تمام پیروان مذاهب و ادیان در لبنان باید به عنوان یک اصل مراعات شود.

 

حجت الاسلام  فضل الله با بیان اینکه رصد اقدامات رسانه ای دشمن در کشور بسیار ضروری است، گفت: شیطنت رسانه ها در مسائل مذهبی آن است که در آتش اختلافات شیعه و سنی بدمد و فضای کشور را متشنج کند.

 

وی در پایان از اندیشمندان حوزه علم و فرهنگ خواست که با شرکت در همایش ها و انجمن های تشکیل شده در دانشگاه ها و مراکز علمی، مانع فتنه افروزی دشمن در زمینه دین و فرهنگ شوند./1321/ب902/د

ارسال نظرات