۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۳۰۴۶۱۵

واکنش گروه های فلسطینی به اظهارات جانبدارانه وزیر خارجه آمریکا از تروریسم دولتی اسرائیل

خبرگزاری رسا ـ جان کری وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه فعالیت های مبارزاتی فلسطینیان ساکن کرانه باختری و قدس اشغالی را به باد انتقاد گرفت.
جان کري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جان کری این موضع را در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اتخاذ کرد. 


وی پیش از دیدار با نتانیاهو در جمع خبرنگاران گفت که باید فعالیت های مبارزاتی فلسطینیان در کرانه باختری و قدس را سرکوب کرد.

 

روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت که نتانیاهو از جان کری خواست تا دولت آمریکا شهرک سازی در کرانه باختری را به رسمیت بشناسد.

 

نتانیاهو گفت: در صورتی که آمریکا شهرک سازی در کرانه باختری و قدس را به رسمیت بشناسد، اسرائیل دست به پاره ای اقدامات در کرانه باختری می زند که موجب تقویت جایگاه تشکیلات خودگردان فلسطین می شود. 

 

گروه های فلسطینی امروز اظهارات جان کری وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر تروریستی بودن انتفاضه قدس را محکوم کردند.


این گروه ها از مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند تا ضمن اعلام مخالفت با سفر جان کری به منطقه از ملاقات با او خودداری کنند. 

 

جنبش جهاد اسلامی ضمن حمایت از عملیات صبح امروز زیرگیری 4 صهیونیست با خودروی فلسطینی در پست بازرسی زعتره واقع در نزدیکی نابلس، تاکید کرد که این عملیات پاسخی کوبنده به نمایندگی از سوی ملت فلسطین به سفر جان کری به منطقه است، سفری که در همسویی با تلاش های توطئه آمیز برای سرکوب انتفاضه قدس و اجرای طرح شوم دست اندازی به زمین های فلسطینیان و مقدساتشان صورت می گیرد. 

 

یک مقام مسؤول جهاد اسلامی طی بیانیه ای گفت:  ما در جنبش جهاد اسلامی از عملیات قهرمانانه امروز جوانان فلسطینی علیه نظامیان و شهرک نشینان خون آشام و تروریست صهیونیست تمجید می کنیم.

 

وی افزود: اینگونه عملیات ها دشمن صهیونیستی را پریشان خاطر و سراسیمه می کند، دشمنی که از زمان شکل گیری انتفاضه  قدس با یک بحران واقعی دست و پنجه نرم می کند، این عملیات ها نشانگر پویایی و بالندگی ملت فلسطین و نقش آفرینی تمامی آحاد ملت فلسطین در فعالیت های مبارزاتی و مقاومتی است.

 

از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی حماس اظهارات جانبدارانه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا را محکوم کرد.

 

دکتر سامی ابوزهری سخنگوی حماس با صدور بیانیه ای تاکید کرد: این اظهارات نشانگر سوء نیت آمریکا و حمایت کامل آن از اقدامات تروریستی اسرائیل علیه فلسطینیان است.

 

وی یادآور شد: ما مخالف سفر جان کری به سرزمین های اشغالی فلسطین هستیم و از مقامات تشیکلات خودگردان فلسطین می خواهیم تا مخالفت خود را با این سفر اعلام کنند، زیرا این اقدام نشانگر بی حرمتی به خون پاک شهدای فلسطین و تحریک احساسات ملت فلسطین است.

 

جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیزدرباره هرگونه استقبال از سفر جان کری به منطقه هشدار داد و اعلام کرد: این سفر با هدف اعمال فشار بر تشکیلات خودگردان فلسطین جهت پایان بخشیدن به انتفاضه و بازگشت مجدد به میز مذاکره صورت می گیرد.

 

این جبهه با صدور بیانیه یادآور شد: دولت آمریکا نه تنها از رژیم صهیونیستی جانبداری می کند، بلکه شریک این رژیم در تجاوزاتش علیه ملت فلسطین است، اینگونه سفرها جزء تشدید ویرانگری و کشت و کشتار فلسطینیان و افزایش رنج و محنت های این ملت مظلوم هیچ نتیجه دیگری در برنخواهد داشت.

 

این جبهه یادآور شد: اظهارات هماهنگ کننده سازمان ملل در روند صلح در خاورمیانه در خصوص وضعیت کرانه باختری و قدس اشغالی نشانگر جانبداری وی از اسرائیل است. باید سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن در راستای اجرای مصوبات و قطعنامه های مربوط به حمایت از ملت فلسطین تلاش کنند و نباید راهکارهایی را پیشنهاد دهند که در مجموع به نفع اسرائیل تمام می شود و موجب تثبیت اشغالگری اسرائیل و تداوم شهرک سازی در کرانه باختری و قدس اشغالی سرزمین های اشغالی می گردد. 


در این بیانیه آمده است: تنها راه پایان بخشیدن به رنج و محنت ها و مشکلات ملت فلسطین برچیدن اشغالگری است، ملت فلسطین به منظور تحقق بخشیدن به این هدف و احقاق حقوق حقه خویش به صحنه آمده و به مقابله با اشغالگران صهیونیست برخاسته اند.

 

گفتنی است که یک شهروند فلسطینی صبح امروز سه شنبه 4 نظامی صهیونیستی از جمله یک افسر بلندپایه ارتش صهیونیستی را با خودرو در ایست بازرسی زعتره در نابلس زیر گرفت و زخمی کرد.

 

نظامیان صهیونیست با تیراندازی به سمت مجری این عملیات وی را به شدت زخمی کردند./982/ب101/د

ارسال نظرات