۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۳۰۴۶۴۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

بسیج در خط مقدم جلوگیری از نفوذ و رخنه دشمنان به نظام اسلامی قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: جلوگیری از نفوذ و رخنه دشمنان به نظام اسلامی یکی از محورهای اصلی بسیج بوده و بسیجیان در خط مقدم این جبهه قرار دارند.
حجت الاسلام يعقوبي- ديدار با بسيجيان به مناسبت هفته بسيج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع بسیجیان استان به مناسبت هفته بسیج، با بیان اینکه بسیجی بودن یک جریان و تفکر ناب است، افزود: بسیج یک شعار نبوده و فعالیت بسیجی نیز نباید تنها به داشتن یک کارت فعال ختم شود.

 

وی با تأکید بر اینکه می بایست تشکل بسیجی به تشکیلات و تمدن سازی رسیده و نقش ویژه خود را در جامعه اسلامی به خوبی ایفا کند، اظهار کرد: باید بسیج و بسیجیان غفلت زدایی کرده و نگذارند جامعه دچار غفلت و دوری از آموزه های اسلامی شود چرا که تفکر بسیجی و جریان بسیجی، ریشه قرآنی و دینی دارد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با یادآوری اینکه بسیج مستضعفین به فرمان بنیان گذار نظام اسلامی با هدف تداوم انقلاب و عمق یافتن ارزش های دینی و قرار گرفتن انقلابیون در صف مقدم جبهه و مبارزه تشکیل شد، خاطرنشان کرد: برگزاری سالگرد تشکیل بسیج بازخوانی آرمان های والای، فلسفه و میدان های حضور این تشکل است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید تفکر بسیجی به نسل های جدید کشور منتقل شده تا دشمنان نتوانند جریان بسیجی را در کشور کمرنگ کنند، افزود: انتقال فرهنگ بسیج از گذشته به آینده مسأله ای تشریفاتی و شعاری نیست بلکه روندی است که به منظور رشد و نمو فرزندان در فضای بسیجی از مدت ها پیش آغاز شده و هدف آن نیز تربیت مدافعان آرمان های امام و ولایت است.

 

وی با بیان اینکه یکی از محورهای اصلی بسیج ممانعت از نفوذ و رخنه دشمنان به نظام اسلامی است، تصریح کرد: بسیج در خط مقدم جلوگیری از نفوذ و رخنه دشمنان به کشور قرار دارد.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه در صورت نفوذ دشمنان به کشور فرهنگ آنها نیز در جامعه ما رواج می یابد، افزود: باید همه مردم و مسؤولان به پیشگامی بسیجیان در مقابل نفوذ فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مستکبران به کشور و نظام اسلامی ایستادگی کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: باید با فرهنگ و سبک زندگی غربی مبارزه کرده و اجازه ندهیم فرهنگ غربی جایگزین فرهنگ دینی و سبک زندگی غربی جایگزین سبک زندگی اسلامی شده و فرهنگ سراهای ما به فرنگ‌سرا بدل شوند.

 

وی با بیان اینکه دشمنان از دو جنبه رخنه ها و رخوت ها می توانند به نظام اسلامی نفوذ کنند، افزود: علاوه بر مقابله با رخنه ها، یکی دیگر از رسالت های بسیجیان مبارزه با رخوت ها است چرا که رخوت ها و سستی ها نیز همانند رخنه ها آسیب زا هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه نباید در روحیه بسیجی رخوت و سستی، ناامیدی و یأس و بی نشاطی دیده شود، اضافه کرد: بسیجیان روحیه نشاط اجتماعی را در کشور افزایش دهند تا با استفاده از این روحیه، راه روشن شهدا تداوم یابد.

 

وی با بیان اینکه بسیج باید فرهنگ همدلی و همزبانی را در جامعه بسط و گسترش داده و اراده و عزت ملی را به نمایش بگذارد، اظهار کرد: در این راستا باید مبارزه با آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی به شیوه درست و با استفاده از روش های اصولی از سوی بسیجیان انجام شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات